WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Söker efter en gratis stock photo sida (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21430)

mindgem 2007-05-22 22:26

Söker efter en stock photo sida som låter mig ladda ner bilder och grafik i större format gratis.

ztream 2007-05-22 22:50

www.sxc.hu

hnn 2007-05-23 08:07

Hur vore det ifall folk lär sig söka?

robert.liljedahl 2007-05-23 11:13

*SPAM* kan finnas lite gratisbilder på www.svenskpress.se, dock är sidan ny
så det är inte ett så fantastiskt utbud *SPAM*

Westman 2007-05-23 12:57

Citat:

Originally posted by hnn@May 23 2007, 08:07
Hur vore det ifall folk lär sig söka?
Kanske inte så lätt då en sökning på "gratis bilder" visar 7 trådar. ;)

mindgem 2007-05-23 13:50

Citat:

Originally posted by ztream@May 22 2007, 22:50
www.sxc.hu

www.sxc.hu är inte gratis. Du registrerar dig och får ladda ner bilder för antingen pengar eller credits som du får om någon laddar ner dina egna bilder. Det är också skälet varför jag postar en ny tråd för som jag hittade var alla andra föreslagna sidor också betalsajter eller med alternativa bilder, dvs litet format, icke prof eller så.

svenskpress.se är inte heller gratis även om du kanske kan hitta "veckans gratisbilder" eller något sånt.

logicfive 2007-05-23 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av mindgem
Citat:

Ursprungligen postat av ztream

www.sxc.hu är inte gratis. Du registrerar dig och får ladda ner bilder för antingen pengar eller credits som du får om någon laddar ner dina egna bilder.

Det är väl inte riktigt sant, det finns mängder av gratis bilder på sxc. Iaf senast jag tittade förra veckan.

ChristofferJ 2007-05-23 14:23

Stock xchng är gratis, deras Stock Xpert kostar däremot pengar (eller sk. credits du köper för pengar). Du måste dock vara inloggad på båda. Att tänka på är väll också på de 2 eller 3 första sidorna sökresultat på Stoc xchng inkluderas en sista rad med bilder från Stock Xpert, så kan det inte vara så att du råkade trycka på någon av dom?!

Westman 2007-05-23 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av mindgem
Citat:

Ursprungligen postat av ztream

www.sxc.hu är inte gratis. Du registrerar dig och får ladda ner bilder för antingen pengar eller credits som du får om någon laddar ner dina egna bilder. Det är också skälet varför jag postar en ny tråd för som jag hittade var alla andra föreslagna sidor också betalsajter eller med alternativa bilder, dvs litet format, icke prof eller så.

Då har du klickat på deras smakprov från stockxpert. SXC är gratis, med reservation för att en del bilder inte får användas kommersiellt utan speciellt tillstånd med fotografen. Alla bilder som har någon som helst begränsning i användandet är uppmärkta och har en länk till informationen om vad som gäller just för den bilden.

mindgem 2007-05-24 11:22

Aha! Ber om ursäkt.

Det var ju trevligt att höra.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson