![]() |
Nu är det stopp i hjärnkontoret...
Behöver lite konkreta tips på hur jag kan sparka igång trafiken till en nystartad shoppingguide... webbutikerna.net Har reggat sidan på ett strax över 50 Svenska länkguider Det gav i princip 0 i trafik men google började iallafall spindla sidan. Det finns ju en djungel av möjligheter så man blir lite förvirrad... Länkbyten Topplistor SEO etc etc Nu behöver jag komma vidare... Förslag ? |
Skapa värde för besökarna.
Att lägga upp alla butiker som har affilliateprogram på en sida skapar bara värde för dig. Du måste tänka som en besökare om du ska få några. |
Förstår inte riktigt meningen med att besöka sidan... Kan bara hålla med ztream, skapa värde för besökarna! Hela sidan är ju idag bara en samling affiliate-länkar...
|
Jag var antagligen inte tydlig nog......
JA sidan är en "elak affiliatesida med jättevassa tänder" Jag är BARA ute efter att få "vanlig" trafik IN som sedan går ut som "affiliatetrafik". Detta vill jag uppnå genom ett antal permanenta någorlunda vettiga inlänkar så det jag vill veta är om någon har tips på vad som skulle funka bäst/vart ska man börja? Seo...länkbyten....svenska topplistor? vilken ände skall man börja? |
Seo lyckas du inte med om du inte har unikt innehåll.
Topplistor ger minimalt med trafik. Så du ska nog börja med köpt trafik. Google Adwords är att rekommendera. Och det var inte meningen att dissa din idé. Jag har gjort likadant själv för ett par år sedan. Slutade dock med det när jag insåg att man inte får gratis trafik till tjänster som inte skapar värde för besökaren :) |
När det gäller min sida vad skulle isåfall värdet kunna bestå av ?
|
-Recensera butiker
-hitta billiga produkter just nu hos butikerna -Skriv nyheter om butikerna -Låt användarna recensera butikerna Använd fantasin så kommer du säkert på något bra. |
Alternativt skriver du en recension om den produkt du försöker få din besökare att köpa via din affiliate.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson