![]() |
Jag har kortbetalning på min sida men den slutade fungera i samband med att servern jag ligger på hade driftproblem. Jag har inte ändrat något i koden så jag vet inte varför den slutade fungera. Har testat att lägga upp den gamla koden igen men det fungerar fortfarande inte. Det är ju jävligt mysko att det bara helt plötsligt slutar fungera utan att jag har ändrat något.
När kunden skall skickas till telluspays sida så står följande i webläsarfönstret: https://secure.telluspay.com/WebOrder/? Det saknas ett ID efter frågetecknet. Detta felmeddelande kommer upp: Error communicating with the Payment Gateway! Det verkar alltså som att det inte skickas ut ett Secure ID till Telluspay, eller ett Secure ID skapas ej. Det är variablen $TellusPay_Key som inte verkar fungera Den skall få ett värde på 13 siffror. Har självklart varit i kontakt med webbhotell och samport men utan resultat. Är det någon som har erfarenhet av implementering av samports betallösning och som kan hjälpa mig? Var exakt i koden ligger felet (var ska jag kika), eller är det något fel i kommunikationen mellan mitt webhotells server och samports server? Tacksam för ett snabbt svar. Jag betalar gärna den som kan fixa detta åt mig! |
Många som läser men ingen som kan hjälpa.
Ok, problemet är att webhotellet inte längre tillåter öppna URLer i fopen(), include() och file_get_contents() De har stängt av allow_url_fopen som gör att det kan bli svårigheter att inkludera filer från fjärrplatsskicka och jag använder $handle = fopen för att hämta variabeln $TellusPay_Key och därför blir det fel hos samport. All nödvändsig info skickas inte till dem. Hur ändrar jag detta och är det någon som kan ändra det åt mig mot betalning!? |
Usch, jobbigt! Tyvärr kan jag inte sånt, men borde inte Samport ha någon manual för implementering där du kan hitta något?
|
Citat:
Så någon som kan får gärna skicka PM asap. |
Citat:
I ditt fall kan jag inte lösningen utan du får fråga någon kodare med lite längre erfarenhet =) gärna unixkodare då alla dessa funktioner "kommer" därifrån från början så kommer han säkert veta en väg runt detta |
Har tyvärr inte lösningen på ditt problem men jag tycker ju att samport borde ha några exempel på olika lösningar?
För du lär väl inte vara ensam om att din host stryper användandet av "fopen()" m.m. Sen en följdfråga, har du inte fått någon information om att dessa förändringar ska ske ifrån ditt webhotell? |
Ja, tydligen har informationen mejlats ut men den har jag missat att se. Hade jag sett att f(open) inte längre tillåtits hade jag ändå inte fattat vad det innebär. Jag är ingen programmerare.
Hittade något nu i samports manual. Men är lite skraj att börja ändra. Jag är som sagt var ingen programmerare, fast det har inte stoppat mig vid andra tillfällen. |
Testa, vetja! Om det ändå inte fungerar nu så kan det ju inte bli sämre. :)
|
Citat:
Han/hon kan du väl kontakta och be om hjälp? |
Nej, Jag kan inte kontakta den personen. Annars hade jag såklart gjort det.
Håller på att försöka ändra själv nu. Finns en fil på samport som jag kan byta ut mot den jag har, men jag får det inte att fungera. Kan vara något mindre skitfel som gör att det inte fungerar eller så är det något större. Så jag uppskattar om en kunnig person hör av sig asap. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson