![]() |
Har kontakten med tillverkarna men... säljer inget själv till slutkunder.
Så som GNT säljer elektronik och datorer. Dom fakturerar och skickar ut själva varan dvs att man inte behöver röra varan själv, inte ha ett lager osv osv. Är det någon som vet fler sådana här exempel så är jag evigt tacksam. Kan tänka mig det finns inom böcker, kläder, smink, parfym osv |
Det verkar inte vara ett kännt sätt att sälja på i Sverige ? =)
|
I stort sett alla distributörer kan leverera till slutkund och fakturera dig som åf.
|
Citat:
Vi säljer alla våra lite dyrare produkter såsom Jukeboxes, Radio, Skivspelare m.m. på det sättet. Måste säga att det är mycket praktiskt att inte behöva lagerföra alla produkter och ligga ute med en massa pengar. När en order för t.ex. en Jukebox kommer in, så går vi direkt in på grossistens hemsida och gör en beställing med kunden som leverans adress. Ett par timmar senare har grossisten skickat iväg vår order med FedEx/UPS. Kan det bli bättre? |
Citat:
Jag undrar om någon vet om det finns andra dristubutörer som har det förberett på liknande sätt ? |
Citat:
|
Det är många som jobbar med drop shipping även i Sverige. Tyvärr är inte alla leverantörer så kompatibla. T.e.x GNT har börjat med småorder avgifter, så det blir svårt få de att fungera bra.
Sedan är det sällan man kan få distrubtiören att bifoga sina "dokument" med leveransen, så jag börja bli skeptisk till detta. |
Citat:
Huvudskälet till att vi inte gör det är att vi drar alla kredikort manuellt. På det sättet underviker vi till 99.999% att bli blåsta med stulna kreditkort o.s.v. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson