![]() |
Hej!
Jag använder Windows XP Home Edition på en bärbar dator. Igår bestämde jag mig för att uppdatera det inbyggda trådlösa nätverkskortet ( Intel ) med en ny drivrutin. Det fungerade fint. Men - en sak har förändrats och det retar jag mig på... När man vanligtvis startar datorn så kommer, när XP laddat in, "bilder" på de olika kontona och man får sedan klicka på kontot man vill använda. Men om man som i mitt fall bara har ett konto kommer det fram "Välkommen" och sedan visas skrivbordet. Men efter uppdateringen av drivrutinen kommer det istället fram en "dialog-ruta" med en rullist för kontona. Det finns också ett lösenordsfält under men eftersom jag inte har något lösenord lämnar jag fältet tomt. Och det går att logga in. Men jag vill ha tillbaka "gamla" Välkommen-meddelandet (och konto-bilderna) igen.... Någon som vet hur jag gör? Hoppas att jag förklarat någorlunda bra i alla fall :) Edit: Stavfel |
Du gör det under "Kontrollpanelen" => "Användarkonton" => "Inloggningsalternativ".
Läs där så märker du vad jag menar. Lycka till. |
Tack så mycket eliasson för det snabba och lösande svaret! Tyvärr säger XP att jag måste avinstallera Intel-programmet för att kunna använda Välkomstskärmen så jag får se hur jag gör... Men tack iaf!
|
Well, du kan ju alltid leka i registret men det är inget att rekommendera om du inte vet vad du gör.
"regedit" i "Start => Kör" om du ska försöka. Jag kör tyvärr inte windows så jag kan inte ge dig absolut path. |
Det är ett alternativ men jag är inte så jääätte-insatt i registret så jag får nog stå ut med att inte ha Välkomstskärmen.
Men är någon som kan svara på varför Intel bestämmer sig för att deaktivera Välkomstskärmen? Jag kan inte fatta varför.... |
Du skulle ju kunna använda automatisk inloggning. Det går enkelt att ordna med hjälp av TweakUI (gratisprogram från Microsoft). Finns här.
|
Tack Westman. Ska kolla upp programmet.
|
Starta->kör och skriv "control userpasswords2"
Välj bort checkboxen....på engelska heter den "users must enter a username and password to use this computer" |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson