WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   WEBCOWS ligger nere (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20467)

mammamia 2007-04-06 14:42

Webcows ligger nere, någon som vet hur man kommer i kontakt med dom? Några av våra burkar är inte kontaktbara!

Ingen som svarar på deras kundtjänst samt att www.networkstatus.se eller http://driftinfo.webcows.se inte svarar verkar ligga nere med...

Jan Eriksson 2007-04-06 15:24

Har en dedicerad hos webcows och den rullar så felet tycks vara något internt.

mammamia 2007-04-06 15:45

Har du något nummer till dem? Journummer? Deras kundtjänst är stängd...

Vet du var man eventuellt kan hitta info vad felet är hos dem? De sidor jag har funkar inte heller...

patrikweb 2007-04-08 23:19

Grattis till dom, tog 56 timmar för dom att märka att sin egna sida var nere och fixa upp det.

Vet inte om det bara var deras sida som var nere eller mer kunder.

Men i vilket fall låter det inte som något seriöst företag, om det tar 56h för dom att ens märka att sin egna sida är nere så bör man inte våga köra något seriöst hos dom.

Har dom inte några anställa alls som har koll på något? Att hela sin sida är nere är ju något som bör märkas.

Anders Larsson 2007-04-08 23:21

Citat:

Originally posted by mammamia@Apr 6 2007, 15:45
Har du något nummer till dem? Journummer? Deras kundtjänst är stängd...
Vet du var man eventuellt kan hitta info vad felet är hos dem? De sidor jag har funkar inte heller...


Troligen har man de nummer man har rätt till att ringa, enligt serviceavtal osv. Deras standardsupport omfattar väl kontorstider enbart?

Man får vad man betalar för. Reservation för att du har serviceavtal och borde fått fatt på dem förstås.

patrikweb 2007-04-08 23:28

I detta fallet spelar nog inte service avtal någon roll, om dom inte ens märker att sina egna servrar är nere på 56h så känns inte deras service avtal så tryggt alla fall.

Ska man lita på ett företag som inte klarar av att ha sin egna sida online? Om det är något som skrämmer iväg kunder så är det väl just att dom inte ens har fungerande sida.

Sedan om man som kund har avbrott på sin server som inte är kundens fel utan rör många kunder så är det företagets ansvar, tycker inte man ska behöva ha serviceavtal om dom råkar döda en switch eller liknande.

Hofvet 2007-04-09 01:48

Din sida fungerar dock utmärkt patrikweb! Jättebra verkligen, nu vet alla det.

Jag tycker din kritik var helt befogad, när en så viktigt sida för dem är nere i över två dygn utan att de lyckas åtgärda felet törs man ju knappast lägga sitt hjärtebarn i deras händer, men du var fel person att ge den.

patrikweb 2007-04-09 02:06

Citat:

Originally posted by Hofvet@Apr 9 2007, 01:48
Din sida fungerar dock utmärkt patrikweb Jättebra verkligen, nu vet alla det.
Jag tycker din kritik var helt befogad, när en så viktigt sida för dem är nere i över två dygn utan att de lyckas åtgärda felet törs man ju knappast lägga sitt hjärtebarn i deras händer, men du var fel person att ge den.

Jag har väl med en personlig åsikt? Och om det endast skulle varit några timmar så var det väl kanske inte så mycket att snacka om men 56 timmar då börjar nog vem som hellst undra vafan.

Hofvet 2007-04-09 03:06

Jo självklart får du ha din åsikt men frågan är om det är lämpligt att diskutera konkurrerande företags brister här...

Aja, skitsamma, var inte meningen att agera självutnämnd forumpolis, gillar inte när andra gör det. Har haft en jobbig dag så jag letar brister i mer eller mindre allt jag ser :(


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson