WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   uppdrag granskning Håkan Lans (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20406)

mediadream 2007-04-03 21:12

Någon som såg dokumentären?

Man blir bara grymt less på att USA skall styra allt och alla.

Westman 2007-04-03 22:27

Ja, det luktar ju inte nybakat om hur det har hanterats. Hoppas att EU vågar stå på sig ang. det senaste "rånet", de har ju investerat miljarder men NATO-länderna vågar väl inte bråka.

robertsson 2007-04-03 22:50

F.d. chefen för patentverket i USA verkade vara den enda amerikanen i dokumäntern som stod med båda benen på jorden, och det han sa att "Håkan som är ett geni borde ägna sig åt att uppfinna istället för att processa" är till 100% sant!

koala 2007-04-03 23:38

Citat:

Originally posted by robertsson@Apr 3 2007, 21:50
F.d. chefen för patentverket i USA verkade vara den enda amerikanen i dokumäntern som stod med båda benen på jorden, och det han sa att Håkan som är ett geni borde ägna sig åt att uppfinna istället för att processa är till 100% sant

Varför det? Man blir inte rik av att uppfinna. Man bidrar bara till att amerikaner blir rikare...

Robert 2007-04-04 08:24

Jag missade hälften av programmet men jag läste boken om Håkan och den var jädrans bra. Så jag har min egen lilla privata bojkott av Dell just för att de är det enda företaget kvar som vägrar betala licenspengar (för färggrafiken). Sen hela navigeringsbiten är ju en ganska så stor historia, som hade kunnat sluta i ett tragiskt självmord för Håkan.

Thor 2007-04-04 10:46

Det är förjävligt hur han blivit hantrad av jänkarna, men samtidigt verkar han ju inte ha koll på läget själv... Han motsäger sig själv på flera ställen i dokumentären. Herr Lans kanske inte är fullt så lurad som man vill få det att se ut som...?

Conth 2007-04-04 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av koala
Citat:

Ursprungligen postat av robertsson
F.d. chefen för patentverket i USA verkade vara den enda amerikanen i dokumäntern som stod med båda benen på jorden, och det han sa att Håkan som är ett geni borde ägna sig åt att uppfinna istället för att processa är till 100% sant

Varför det? Man blir inte rik av att uppfinna. Man bidrar bara till att amerikaner blir rikare...

Antar att robertsson menar att man skall koncentrera sig på det man är bra på och överlåta det övriga till dom som förstår sig på det.

koala 2007-04-04 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Conth
Citat:

Originally posted by -koala@Apr 3 2007, 22:38
Citat:

Ursprungligen postat av robertsson

Antar att robertsson menar att man skall koncentrera sig på det man är bra på och överlåta det övriga till dom som förstår sig på det.

Ja det är naturligtvis sant att det är smart. Mitt inlägg var ett aningen satiriskt konstaterande av läget bara. Men för det egna välbefinnandet bör man nog ägna sig åt sådant man är bra på, oavsett om man blir rik av det eller inte.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson