WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på ny webbplats (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20376)

Nicklas 2007-04-02 07:51

Hej!
Dags att lägga ut första sidan för att kontrolleras av er här på wn.
Vad jag vet så finns det ingen sådan här tjänst i drift mer än denna som kom live idag.

Adressen är: http://www.ad24.se

Vad är bra och vad är dåligt.

MrHandley 2007-04-02 09:54

Jag gillar inte ljusblå text på vit bakgrund. Svårläst helt enkelt.

Skulle vilja ha det lite tydligare med kostnaden. Såsom ni skrivit nu är det lite otydligt med om kostnaden är per införd annons eller om det kostar 20 kr per ställe som annonsen införs. (texten på hjälpsidorna).

Annars så verkar den smidig och lättjobbad

Captain Thailand 2007-04-02 10:29

Hej,

Kanonidé som jag säkert kommer att använda mig av någon gång. Tjugo spänn är ju billigt dessutom.

Den verkar väldigt lättnavigerad men ser lite mainstream och småtråkig ut (personligt men ärligt omdöme). Jag tror att ett snyggt foto/snygga foton i topp skulle göra mycket.

Sen håller jag med MrHandley att prisinformationen kunde göras ännu tydligare.

Men redan nu tre plus av fem för designen och fem plus av fem för själva idén och navigeringen. Med lite putsning kan den bli hur bra som helst!

Lycka till!

Nicklas 2007-04-02 10:59

Tackar för synpunkterna, något mer som man kan förbättra?

Har ni något som skall säljas är det bara att prova annonsera.
Vi godkänner annonser som inte är betalade i ett par dagar nu så att ni kan prova att sätt ut annonser.

Nicklas 2007-04-02 17:45

Ny har vi fixat lite med texterna, färgerna kommer att justeras mot mörkare.
Vi vill gärna ha in lite annonser så att vi kan prova ut detta och för att upptäcka lite buggar. Som tidigare behöver ni inte betala dessa fram till helgen.

Ös på med annonser nu och kom med förslag och kritik!

spajk 2007-04-02 17:50

Färgerna är inte bra, jag använder en imac och de har rätt ljusa skärmar, men jag får huvudvärk av din sida.. ingen annans. :/

Jag tycker du ska kika över designen några gånger också, jag själv tycker att runda hemsidor är lite sådär.
Iden bakom ert projekt verkar dock kanon!

Timofey 2007-04-02 18:23

Citat:

Originally posted by Nicklas@Apr 2 2007, 10:59
Har ni något som skall säljas är det bara att prova annonsera.
Vi godkänner annonser som inte är betalade i ett par dagar nu så att ni kan prova att sätt ut annonser.

Tackar! Ska prova imorgon eller på onsdag då jag har lite mer tid.

Edit: Och lite feedback på en gång.

- Kan ni lägga till andra betalningssätt än telefon? För mig passar det inte alls.
Kanske SMS eller kreditkort?

- Sitemap texten längst ner borde kanske vara ne länk till en karta?

- Gillar inte heller de runda hörnen. Prova med mindre rundade hörn som på _grannar.se

- Ikonerna på knapparna i menyn borde kanske vara lite större, tycker jag.

- Under "Vi skickar annonser till följande annonssidor:" på framsidan så är den gröna texten "avkapad" för mig med IE7.

Nicklas 2007-04-05 15:59

Tack för feedbacken, ska kolla på vad vi ska ända designmässigt.

Glöm inte sätta in annonser och ge mig feedback på det med.
Vi lämnar det gratis hela helgen (bara skippa betalmailet)!

Kristofer 2007-04-05 16:16

Tycker det är väldigt intressant. Frågan för mig som konsument är dock, är detta alternativt med 30 mindre siter mer värt än bara blocket? :)

Nicklas 2007-04-05 16:30

Citat:

Originally posted by Kristofer@Apr 5 2007, 15:16
Tycker det är väldigt intressant. Frågan för mig som konsument är dock, är detta alternativt med 30 mindre siter mer värt än bara blocket?

Frågan är bra, Blocket finns där och dominerar.
Men jag tror att din annons blir rätt synlig när den når ut på ett gäng annonsplatser och vi kommer att jobba för att ansluta fler.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson