![]() |
Har funderat på att skaffa konto på Gate9.se och jag underar föjdaktligen om det är någon som har några erfarenheter av dem. De ser väldigt seriösa ut och priserna är ju minst sagt överkomliga.
(Jag har själv väldigt begränsad erfarenhet av webhotell över huvud taget, har inget direkt att jämföra med) Sedan skulle jag även behöva en liten fingervisning om hur mycket trafik som kan vara rimligt att räkna med. Säg att jag har cirka 30000 användartimmar varje månad och det handlar om en form av forumverksamhet. Hur många Gb bör man klara av för att vara på den säkra sidan? (vilken fråga egentligen...) Är det någon som har lust att chansa på den skulle jag vara väldigt tacksam. |
Som det står beskrivet om deras Webpaket Start: "Standardpaketet som är vår storsäljare, passar stora som små. Bra paket att börja med, när du växer ur det kan du senare lätt uppgradera till större konto."
Det är väl mitt i prick!? B) Om du funderar på att bli kund hos dem tycker jag inte att du ska tveka. Det är ett bra webbhotell med trevlig support! :) |
Min sida (www.megadomain.net) ligger på Gate9, och jag kan säga att jag inte haft problem med dom.
Deras servrar är snabba och stabila, supporten är bra och så. Så Gate9 låter som ett utmärkt val :) |
Jag vet inte vad jag ska tro.
Har beställt ett konto och domän. Kontot fungerar, inte domänen. Har inte fått fakturan jag som jag bad om. Har skickat 5-6 mail utan att få något svar. Lite surt. Är det bara tillfälligt eller kommer jag aldrig få svar. Jag kan ju inte betala om jag inte får fakturan? Så jag vet inte vad man ska tro om dem. |
Normal hantering är att kontot kommer igång direkt, och dns-kopplingen samt domän när fakturan är betald.
Om du inte fått någon faktura är ju slutet av första meningen rätt självklar då du inte kunnat betala. Att mail inte besvaras är för att det övergått till ett supportcenter, som ger mer koll än att 2-3 personer ska läsa samma inbox, tråkigt att du inte ens fått en hänvisning. Hittade däremot ingen beställning med namnet Lukas, du kan skicka pm privat så sänder jag ut korrekt mail manuellt, det jag behöver veta är det fyrasiffriga kundnumret. // Gate9 |
Citat:
|
Hmm ja det förklarade ju en hel del. Men det var som sagt till tråkigt att man inte fått någon information om detta.
|
Okej, vidareutveckling.
När det kommer 100+ mail per dag, och man har olika personer som tar han om windowskunder, linuxkunder, domäner, ekonomi o.s.v. och alla kanske inte läser av imap-boxen direkt, och allrahelst när kunder i 99% av fallen inte mailar till rätt adress så blev det att mail lades på mail, och det bara tryckte ner varandra. Därför bytte vi mailsupport mot ett supportcenter, där varje person inom varje avdelning får sina ärenden på egen sida, windowstekniker slipper t.ex. se linuxärenden, suportcentret kan ta emot mail, om man t.ex. mailar till billing eller liknande. Om man inte gör det landar det i en vanlig mailbox, det jag menade med tråkigt var att han inte fått en hänvisning till supportcentret då han antagligen inte mailat till en adress som är sammankopplad utan förmodligen bara svarat på aktiveringsmailet (vilket jag nu satt autoresponder på för att undvika fler liknande händelser). |
Svarade inte till aktiveringsmailet.
Svarade på mailet jag fick av personen som svarade på att jag skulle få faktura per post. Skickade ett par gånger till den adressen och fick svar. Men när jag senare skickade till den fick jag ej svar. |
Det känns väl sådär roligt om Gate9 har en IMAP-låda dit alla ärenden sickas? (eller skickades?)
Var det bara jag som fattade det så? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson