WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dedicerad server med fri trafik? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20201)

El bueno 2007-03-25 18:09

Letar efter ett bra hotell med dedicerad server samt fri trafik.

Övriga önskemål:

*80GB hårddisk
*1 GB RAM
*Celeron 2.4 och uppåt
*SATA


Kollade in Giga-International de verkade jäkligt prisvärda med ett grundpris på 59 euros, men när man sedan behövde hyra till Control Panel för ytterligare 40 Euro i månaden och att man till sist inte kunde betala med VISA (neandertalare) var det inte längre lika sexigt.


Andra alternativ, någon?

Decibel 2007-03-25 18:23

Webmasternetwork är precis vad det låter, en samlingplats för profesionella aktörer som driver sajter eller företag inom webben.
Det finns (nästan) ingen här som går på klyschan "fri trafik", då det inte finns något som heter fri trafik, detta har diskuterats tusentals gånger både här på WN och på andra ställen.

Så ska du få något som helst relevant svar, bör du nog specifiera ungefär hur mycket bandbredd du tänks använda på månadsbasis.

Edit: Då mitt senare inlägg togs bort kommer här texten ifrån det:
Diskutera gärna fenomenet fri trafik eller obegränsad trafik, men gör det i en egen tråd.

El bueno 2007-03-25 18:44

I och med att det är ett community jag ska sätta upp kan trafiken vara allt mellan himmel och jord.

Omformulerad fråga: "Vart får jag mest trafik för minst penning"?

inpbox 2007-03-25 19:32

Kan starkt rekommendera Patrikweb www. patrikweb .se bra standard priser, trevlig support och kostar inte mycket mer med mer trafik.

chrizz 2007-03-26 01:13

Citat:

Originally posted by El bueno@Mar 25 2007, 18:44
I och med att det är ett community jag ska sätta upp kan trafiken vara allt mellan himmel och jord.

Omformulerad fråga: "Vart får jag mest trafik för minst penning"?

Hör med crystone om vad de kan erbjuda. www.crystone.se.

mvh

Spirre 2007-03-26 01:15

lägger min röst på www.prq.se eller www.patrikweb.se båda ställen är finemang.

Emj 2007-03-26 23:06

Har burk på leweb.se, de är trevliga. Kontakta dem och se vad de kan erbjuda.

goblinkiller 2007-04-16 16:15

FSDatas dedikerade servrar verkar i princip ha "fri trafik" - de garanterar dig en viss bandbredd och sedan bryr de sig inte om vad du gör med den. Om du maxar den dag ut och dag in eller låter dne ligga oanvänd verkar inte de bry sig om. Det är dne uppfattningen jag fått då jag tittat runt iaf.

jonny 2007-04-17 09:18

Dedikerad bandbredd är inte samma sak som fri trafik

Mortekai 2007-04-18 12:03

Om du kan tänka dig server i USA så finns det en del bra leverantörer med överkomliga priser. Har själv nyss köpt en Dual Xeon 2.4Ghz med 2GB RAM och 2x120GB hårddiskar som med kontrollpanel (Cpanel) hamnar på $119/månad. Då fick jag visserligen kasta in $300 för att få ner priset lite, men jag är ändå ganska nöjd :)

Det hostar shadownessence.com, en community med 4000 själar som är ganska aktivt :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson