![]() |
Nu börjar mina Apache-access loggfiler blir alldeles för stora för att hantera och jag blev förvånad över att Apache inte har inbyggd log rotation. :(
Nu undrar jag lite hur ni har gjort för att lösa detta? Speciellt ni som kör Windows miljö som jag gör. |
Citat:
|
I unixmiljö kan du tömma loggfilen med följade kommando.
Citat:
|
Detta är den bästa modulen som jag hittat:
http://www.apachelounge.com/download...-1.00a-w32.zip (finns två olika, en för apache 2.0 och en för 2.2) Jag har konfigurerat så att det skapas en ny logfil för varje månad: domännamn-YY-MM.log Rotatelogs.exe som följer med Win32 Apache rekommenderar jag inte, den skapar massvis med processer som ligger och jävlas... |
Citat:
|
här är ett vbscript för att packa iis-loggfiler... borde vara enkelt att trixa till för dina ändamål... tar inget ansvar för funktionen :lol:
kräver winrar på maskinen... lycka till! EDIT: oj missade att du redan hade fått hjälp... aja.. kanske är bra med nåt alternativ :) Kod:
Option Explicit |
usch, jag får nästan kräkningar när jag ser syntaxen :)
|
Citat:
Alla (Windows) lösningar är intressanta för mig, tack! :) |
Citat:
Jag får inte detta att funka. Servern vägrar starta pga detta, eller får meddelande av tjänstehanteraren att den startades och stängdes av igen. Men jag fattar inte vad jag ska göra med manifestfilen. Ska den bara ligga sådär? Eller ska den döpas om eller hanteras på något sätt? Jag fattade inte vad jag installerade visual studiogrejen/whatever för. :) Sen fattar jag inte var man ställer in inställningarna för modulen heller... Skapligt lost. Deras readme är lätt inte anpassad för nån som inte fattar ett skit om servrar. :) |
inget alls vad jag vet. Eller var slänger apache ut sina interna errors? I error.log finns iaf inget.
Men jag fattar fortfarande inte var man ställer in de där inställningarna. :) Jag har slängt in binäfilen och modulen i respektive mapp och aktiverat modulen conf-filen. Det är allt. :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson