![]() |
Hejsan,
Vad gällande domäner med åäö så undrar jag om folk i allmänhet har börjat att änvända dessa och är det lönt att registrera IDN domäner - vad tycker ni? Blir det bättre om något år? //P |
Verkar fortfarande vara splittrade åsikter om dessa kommer användas mycket eller inte.
De flesta, har jag för mig, är överens om att det är bäst att äga varianten utan åäö, om du använder IDN-domänen i de flest fall. Men jag skulle tro att det kommer förändras då fler och fler uppgraderar sina webbläsare och lär sig skriva svenska åäö tecken i adressfältet. |
Min personliga åsikt är att man bör köpa den translitterarade varianten och IDN-varianten.
|
Risken är ju att någon annan registrerar "dina" IDN domäner om du inte själv gör det.
Så är väl bra registrera dom av den anledningen, sedan om dom är värdelösa eller inte spelar inte så stor roll. Kan ju bli bättre i framtiden. |
Jag tror det är en generationsgrej. Vi har vant oss med att det inte går att ha IDNtecken med i URLen. Mina ungar (som inte sett snurrskivetelefon, LPskivor etc) kommer nog inte ha så mycket förståelse för adresser som snorflatan som går till snörflätan (bara ett exempel)
Men som det är nu så bör man registrera idn och puny och .se, .com och .nu av det namnet man tänkt sig. Lite fånigt egntligen. |
Glömde bort det, några av mina IDNer har fårvånande många typeins. Så många att jag "måste" göra något av de tre som det rör sig om...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson