![]() |
Vad tror ni Google har för CTR för annonserna på deras söksida, dem i topp och till höger sammanlagt.
|
Omöjlig o gissa men klick har dem säger googles marknadsvärde.
|
Gå in på Adwords själv och se efter. Men det varierar väldigt mycket från annons till annons.
|
AOL har ju nästan 40 som inte går nånstans (dvs annonsklick eller exit som jag har förstått det) på sin search.aol.com .. om det nu är nån ledtråd. Jag kan ju även säga att på googles sökresultatsidor på vissa av mina sidor har jag betydligt högre än vad jag någonsin har på några andra sidor.
Vet inte vad det beror på ärligt talat färgkombos, placering? Ang googles.com så är det är nog rätt bra, skulle gissa på 10+ faktiskt. Om du har tänkt på det så får man ofta fler annonser första gångne man söker på något, dvs man märker inte annonserna så ofta på termer man ofta söker på ... Du kan ju testa själv med en google-sökruta på nån vältrafikerad sida. Glöm inte att det är emot tos att berätta vad du får bara :) |
Vad är CTR?
|
Citat:
|
jaha okey, tackar.
|
Det beror helt och hållet på vilket sökord som använts och framför allt hur annonstexten formulerats. En lockande och relevant annonstext får naturligtvis fler klick. Sen beror det på vilken placering annonsen har. Ju högre upp desto fler klick och därmed högre CTR.
Men en bra CTR för AdWords i en hyfsat konkurrensutsatt bransch anser jag vara 10% och uppåt. Allt över 30% är extremt bra. |
Citat:
Om man kör med bred matchning så har du ju samma texter oavsett kombinationer på söket och det ger i sin tur lägre ctr och högre klickpriser. Men om man tar exact eller frasmatchning så vet du ju exakt vilket behov sökaren har och därmed kan du skapa bättre mer lockande texter som ger bättre CTR och lägre klickpriser. Mycket jobb är det förvisso men det är värt det i slutändan. Nackdelen med det är att om man inte kommer på Alla tänkbara sökkombinationer som prospekten kan tänkas söka på så missar man potentiella kunder. Mvh Johan |
Som sagt det beror på vilket sökord som använts inkl. matchning.
Bred utökad matchning kan ju vara lite farligt och okontrollerat. Fråga Mötesplatsen och Meetic om det. Men jag skulle nog föredra att använda bred matchning för att sedan kontrollera antalet visningar med negativa sökord för att öka klickfrekvensen. Det beror ju naturligtvis på vilka ord vi pratar om men många ord är så pass synonymlösa att de gör sig bättre som brett matchade. Allt är relativt så länge det är relevant :-) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson