![]() |
Håller på att starta upp en ny sida där jag tänk ta med det mesta som har med kaffe att göra. Hur kaffet "kom till", olika kafferecept och lite annat smått å gott.
Tänkte kolla om ni här har något bra/dåligt att säga om designen eller kanske även idéen. Vill veta allt :D Adressen är http://www.espresso-kaffe.se Ha de fint! |
Tycker att texten kanske är något liten.
Skulle gärna ha något svagt mönster i bakgrunden, inte bara grått, kanske latte-färgat? Vad är den bruna tjocka kanten till för? Den under menyn men innan content? Det står "Sök på kaffeespresso.se" ovanför sökrutan, men det är ju helt fel adress... Annars tycker jag att sidan var fin. Enkel och informativ, vet inte riktigt om jag skulle ha något behov av att komma tillbaks. Kanske skulle det finnar recenstioner eller tips om att köpa espressomaskiner eller något, som får besökarna att engegera sig lite mer. Det är synd att någon annan äger espressokaffe.se |
Ska kolla med texten, tycker själv att de bli snyggar enär den är liten men den kanske är lite äl liten :)
När du säger det så är nog den där tjocka kanten helt onödig, skulle från början ha bilder där men det blev inte av å nu har ja inte tänkt på den något mer. Tar nog bort som du säer! Tanken är att det ska komma recensioner på espressomaskiner men hinner inte göra allt på en gång. Inget förslag på något mer som får en att komma tilbaka? är ett svårt ämne om man vill få besökare att återvända tror ja. Det med adressen är synd, men ville gärna ha en adress med både kaffe och espresso inblandat. Tack för dina synpunkter! |
Är ju sånt här man bara måste svara på :).
Försöker hålla mig kort, undviker att beröra kodkvalité eftersom vissa på WN tagit illa vid sig av detta.
|
Webbtypografi är något jag måste lära mig ja :)
Tack för hjälpen och jag vet att min kodning inte är den bästa :P |
Nu har jag ändrat, vet inte om jag tycker det blev så mycket bättre. Väldigt stor text tycker jag men det kanske är bra med det som du sa!
|
Vissa länkar i texten går inte att se att det finns en länk. På startsidan har du fet stil på två länkar. Jag tycker inte att det är så bra eftersom den feta stilen mer markerar att du vill betona eller framhäva dem.
Personligen vill jag gärna har länkar på sådant sätt att jag kan se om jag har besökt dem eller inte. |
Citat:
Nu fattas egentligen bara tydligare markering av länkar, plus att du får tweaka layouten lite. Footern är lite ojusterad och sidebar:en ligger lite feljusterad tycks det. Ett tips med länkar är att applicera lite enkel psykologi. Vad är det rent fundamentalt som krävs för att skilja något åt. T ex om du ställer en kort och en lång person jämte varandra kan du bara skilja dem på längden. Du kan fortfarande förväxla dem om de är identiska i övrigt. Har den ene en svart tröja och den andra vit tröja så blir det svårare. Om den ena dessutom bär keps så är saken biff. Alltså, minst två, gärna tre "olikheter" för att tydligt markera ett element. En länk kan vara t ex blåfärgad och understruken för att synas. Snäppet bättre om den är fetstil också. Menyn ser för övrigt fortfarande mest ut som ett tjog med text. De länkar som inte fungerar ser precis likadana ut som de som gör det. Högst förvirrande. |
Glöm inte att länka logotypen till index.
|
Citat:
Men eftersom han faktiskt har en länk i menyn som heter Förstasidan så är det ju lite överflödigt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson