![]() |
Skulle gå in på några hemsidor idag typ www.doverholm.se och kommer inte in på den. Men eftersom jag vet att den fungerar ringde jag bredbandsbolaget som var den leverantör för den linan jag satt på. Och efter en stunds traceande kom vi fram till att man kom fram till yregs server sedan var det stop. Dom verkar vilja blocka mitt ip. :(
Är det några fler som råkar ut för detta? Men vad skulle man ha förväntat sig. :ph34r: |
Jag kan se sidan. Sitter just nu på bbb lina.
|
Det fungerar utan problem för mig. Sitter på tdc song.
|
Ringde yreg och frågade. Och dom har ett filter i förebyggande syfte som ska spärra bottar mm. Och tydligen besöker jag förmycket av yregskunders sidor så dom vill inte att jag ska belasta servrarna. Nog för att jag gillar att surfa men detta är ju extremt.
|
dum fåga.. men kör du antivirus?
|
Vill minnas att man kan kolla 3-4 olika comitnet-sidor under 15-20 minuter och sedan blockerades man.
Har inget med antivirus att göra. |
Comitnet verkar ha kvar sina idiot-spärrar för att man inte ska surfa runt och sno deras kunder.
|
Den där blockeringen har de haft i ett par år nu. Testa och sätt Offline Explorer på en yreg-sida så blockas du direkt.
Vet ungefär när det kom till och varför. Men enkelt utryckt, det är inte alla kunder hos yreg som hittar sina ftp-uppgifter, dessutom har de nu konton utan ftp där allt sköts via deras eget cms. Så för att flytta en kund därifrån som vill ta med sig foton, texter och sådant från sidan så behöver du tanka ned sidan. Så därför denna spärr, allt för att jävlas lite extra. |
Hmm... Yreg är kanske en sekt???
Skulle förklara en del. :) |
Ja jobba för Yreg som säljare en gång i tiden och det verkar som det;) haha
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson