![]() |
I php är det ganska lätt att komprimera sina sidor. Men jag har ännu inte fattat hur man gör i Perl. Kanske finns någon perl-expert på detta forum, eller är det php som gäller för hela slanten? :-D
Jag vill kunna komprimera sidor "on-the-fly". Det innebär att när jag flushar innehållet så skall innehållet komprimeras och skickas till klienten. Anledningen är att mina respons består av två delar. Sdhuvudet kommer först, sedan dröjer det en stund innan resterande innehållet på sidan är färdiggenererat och dyker upp. Jag vill att sidhuvudet skall visas omedelbart. Och sidan skall alltså vara komprimerat för de webbläsare som stödjer det. Kanske går detta att göra direkt i Apache? Jag är 99% säker på att det går att göra med php. Alla tips mottages tacksamt! |
Du kan låta din webbserver göra komprimeringen, ta en titt på mod_gzip. Den finns till apache, själv använder jag den och kan därmed rekommendera den...
edit: stava.. |
Citat:
Kod:
mod_gzip_on Yes Dessutom: Jag är inte säker på att mod_gzip kommer att lösa mitt problem (att sidhuvudet skall komma före resten av innehållet): Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson