robertsson |
2007-02-26 10:20 |
EASTPOINT: EASTPOINT TECKNAR AVSIKTSFÖRKLARING OM FÖRVÄRV AV SEO-FÖRETAGET MEDIAANALYS SAMT MEDDELAR OMSÄTTNINGSMÅL FÖR GETUPDATED; ETT AV EASTPOINTS TRE DOTTERBOLAG
(NGM: EAST B)
Eastpoint AB (publ) dotterbolag Getupdated tecknar avsiktsförklaring om förvärv av 51% av aktierna i SEO-företaget MediaAnalys Trisodum AB. Måldatum för tillträdet är den 1/3-2007. Getupdateds omsättningsmål för 2007 är 65 Mkr och målet för running rate i december 2007 är 150 Mkr.
MediaAnalys har ca 400 repetitiva abonnemangskunder och växer för närvarande med ca 100 nya kunder per månad. Företaget är relativt nystartat men de tre grundarnas samlade branscherfarenhet är mer än 10 år. Man är inriktad mot små och medelstora företag och tillhandahåller sökordsmarknadsföring.
– Getupdated kommer genom förvärvet att få med sig några av Sveriges mest drivna entreprenörer inom sökordsmarknadsföring och på det sättet säkra den fortsatta tillväxten här. Därför kan jag bättre fokusera på att utveckla verksamheten i USA och starta upp den i England säger Mattias Kaneteg VD för Getupdated AB.
- Att MediaAnalys AB nu kan bli en del i Eastpoint-gruppen är mycket tillfredsställande. Såväl Eastpoint som MediaAnalys kännetecknas av en stark drivkraft, hög tillväxttakt och framgång. Med Eastpoint i ryggen kan MediaAnalys växa betydligt snabbare och möjligheter för korsförsäljning mellan bolagens kunder har öppnats. Marknaden för MediaAnalys tjänster växer kraftigt och tillsammans med Eastpoint-gruppen sätter vi nu kursen mot att bli en av de större aktörerna i Europa inom sökordsmarknadsföring säger Marcus Everflod, VD för MediaAnalys AB.
|