WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Eastpoint köper Mediaanalys (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19615)

robertsson 2007-02-26 10:20

EASTPOINT: EASTPOINT TECKNAR AVSIKTSFÖRKLARING OM FÖRVÄRV AV SEO-FÖRETAGET MEDIAANALYS SAMT MEDDELAR OMSÄTTNINGSMÅL FÖR GETUPDATED; ETT AV EASTPOINTS TRE DOTTERBOLAG

(NGM: EAST B)

Eastpoint AB (publ) dotterbolag Getupdated tecknar avsiktsförklaring om förvärv av 51% av aktierna i SEO-företaget MediaAnalys Trisodum AB. Måldatum för tillträdet är den 1/3-2007. Getupdateds omsättningsmål för 2007 är 65 Mkr och målet för running rate i december 2007 är 150 Mkr.

MediaAnalys har ca 400 repetitiva abonnemangskunder och växer för närvarande med ca 100 nya kunder per månad. Företaget är relativt nystartat men de tre grundarnas samlade branscherfarenhet är mer än 10 år. Man är inriktad mot små och medelstora företag och tillhandahåller sökordsmarknadsföring.

– Getupdated kommer genom förvärvet att få med sig några av Sveriges mest drivna entreprenörer inom sökordsmarknadsföring och på det sättet säkra den fortsatta tillväxten här. Därför kan jag bättre fokusera på att utveckla verksamheten i USA och starta upp den i England säger Mattias Kaneteg VD för Getupdated AB.

- Att MediaAnalys AB nu kan bli en del i Eastpoint-gruppen är mycket tillfredsställande. Såväl Eastpoint som MediaAnalys kännetecknas av en stark drivkraft, hög tillväxttakt och framgång. Med Eastpoint i ryggen kan MediaAnalys växa betydligt snabbare och möjligheter för korsförsäljning mellan bolagens kunder har öppnats. Marknaden för MediaAnalys tjänster växer kraftigt och tillsammans med Eastpoint-gruppen sätter vi nu kursen mot att bli en av de större aktörerna i Europa inom sökordsmarknadsföring säger Marcus Everflod, VD för MediaAnalys AB.

MRDJ 2007-02-26 10:29

det finns tydligen inget stopp i eastpoints plånbok? :)

end 2007-02-26 10:40

Antar att de betalar med aktier, en lite annan grej än att ta direkt av kassan.

Får hoppas Eastpoint rensar upp lite i MediaAnalys gedigna sitemap farm med länkar till andra kunder, annars kan det här bli ett surt förvärv för dem.

brokep 2007-02-26 11:18

Citat:

Företaget är relativt nystartat men de tre grundarnas samlade branscherfarenhet är mer än 10 år.
Är det bara jag som reagerar på att 10/3 ~= 3 år var låter som en "enorm" erfarenhet av en bransch?

Wojt 2007-02-26 11:51

Citat:

Originally posted by brokep@Feb 26 2007, 12:18
Citat:

Företaget är relativt nystartat men de tre grundarnas samlade branscherfarenhet är mer än 10 år.
Är det bara jag som reagerar på att 10/3 ~= 3 år var låter som en "enorm" erfarenhet av en bransch?

Jag satt och tänkte på det alldeles nyss. 3 års branscherfarenhet vardera är ingenting. Speciellt inte när de inte ens följer Googels riktlinjer. Man får väl hoppas Eastpoint rensar istället för att ta efter både MIG och MediaAnalys metoder.

MRDJ 2007-02-26 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Wojt
Citat:

Ursprungligen postat av brokep
Citat:

Jag satt och tänkte på det alldeles nyss. 3 års branscherfarenhet vardera är ingenting. Speciellt inte när de inte ens följer Googels riktlinjer. Man får väl hoppas Eastpoint rensar istället för att ta efter både MIG och MediaAnalys metoder.

Alldrig hört talas om man presenterar brancheerfarent samlat, skulle man göra det å vårat företag så har vi väll ha ett par hundra års erfarenhet då vi är ca 100 pers på bolaget :)

magic 2007-02-26 13:43

Var inte personerna bakom MediaAnalys från med Altus som Google slängde ut?

Tynnhammar 2007-02-26 19:50

Citat:

Originally posted by magic@Feb 26 2007, 14:43
Var inte personerna bakom MediaAnalys från med Altus som Google slängde ut?

Ja. Detta har jag fått för mig också?

Mattias 2007-02-26 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Tynnhammar
Citat:

Ursprungligen postat av magic
Var inte personerna bakom MediaAnalys från med Altus som Google slängde ut? *

Ja. Detta har jag fått för mig också?

Stämmer bra :)

bjoahl 2007-02-27 19:59

Om jag hade satsat i Eastpoint skulle jag hellre se ansatser till seriös konkurrens med tradedoubler än att hålla på med SEO-konsulter. Annars skulle jag inte värdera företaget (webbhotellet) till 5 ggr omsättningen eller vad det ligger på, oavsett hur fantastisk framtiden är för sökmotormarknadsföring på lite sikt...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson