![]() |
Vi håller på att bygga en webbplats men har stött på ett problem i IE, ovanligt?!
Saken är den att endast en av undersidorna gör så att IE krachar. ibland funkar det och ibland inte. IE hänger sig innan vi ens hinner få något felmeddelande och i Firefox tex kommer det inte några felmeddelanden. från att ha funkat i IE tills att man endast har lagt till en extra <div></div> i koden tex så funkar den inte längre. Här är länken till sidan som krachar i IE: http://wepic.no-ip.org/oe/index.php?page=archive Är det någon som har varit med om liknande eller har någon fundering omkring detta skulle jag bli mycket tackasam! Tack på förhand! |
Ni blandar hejvilt mellan dubbelfnuttar och enkelfnuttar, vilket inte ser helt bra ut.
T ex <div class='movieBL'> och <div class="clear"> Det bör ni fixa... om det är det IE6 kraschar pga vet i katten Jag tror jag hittade felet dock: Kod:
<embed |
Vi blandar " och ' för att vi vill slippa escapa " (\") hela tiden när vi skriver typ: click Men du kan ha rätt i att det finns en del att städa där endå. Vi har testat att kommentera bort hela flashen, men det vill endå inte... =( Några andra förslag, så är vi jättetacksamma!
|
Citat:
validator.w3.org |
Det var så jag hittade att embed-taggen inte var stängd, alltså genom validering. Anyway... start-taggen bör stängas, annars kan det aldrig bli rätt :)
|
Jag har faktiskt validerat sidan ;) fick ner det till 4 fel om man bortser från flashen som även brukar generera ganska många fel. de 4 felen som kvarstår är att vi har använt attribute "name" på några element medvetet. fast jag tror inte att det är pga det som det uppstår problem så jag har inte lagt någon prioritet på att fixa det nu. skall stänga embed-taggen :)
|
Sådär nu har vi löst det :)
http://www.gunlaug.no/contents/wd_1_02_01.html#item14 Tack ni som tog er tid att kolla! |
Citat:
|
Det löste sig inte riktigt ändå.
sidan krachar i STD mode i IE. och i Quirks mode blir css:en fel. så jag förstår inte riktigt varför just en av våra under sidor failar i STD mode i iE =/ |
Det var en css rad som ställde till det, riktigt skumt att det blev så just på en sida och när det har funkar i flera veckor tidigare. Aldrig varit med om liknande!
#mainBottomMiddle { background:url(../images/mc/mcbm.gif) repeat-x; height: 20px; margin: 0px; padding: 0px; overflow: hidden; } |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson