WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vad tycker ni jag borde tjäna på annonseringen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19586)

totto 2007-02-24 20:06

Vet att detta är en lurig fråga, men kör ändå.

Filmrecensionssajt med 100k unika i månaden. Vad borde jag ha av inkomster?

EDIT//Fegade ur - vågade inte ha URL här. Säg till om det saknas viktiga uppgifter!

Gustav 2007-02-24 20:34

Om en på hundra klickar på en av dina annonser och du i snitt får 1 kr per klick så blir det 500kr/mån. Men det är omöjligt att säga. Många tjänar betydligt mindre och andra betydligt mer. Förmodligen tjänar du även mer än 1 kr varje gång någon klickar på en annons, samtidigt är det lite väl högt att räkna på 1 % klickfrekvens.

2cool4school 2007-02-24 20:56

Beror ju helt på hur du har reklamen. En sak är ju att lägga upp massa flashiga banners, en annan sak är ju att använda reklam som passar in på sidan och kan vara tillhjälp.

Tynnhammar 2007-02-24 21:27

Ja. Och hur riktad reklamen är också.

Saint 2007-02-24 21:40

Hur många återkommande besökare har du?

grazzy 2007-02-24 21:49

Men hallå.. 100k besökare != 100k impressions. Från 5000:- och uppåt skulle jag säga. Mer rimligt är väl troligen mer än det dubbla, jag har ingen aning om hur klick/köp-sugna dina besökare är.

Det beror på massa faktorer men där har du en hint om vad jag får in på motsvarande trafik ungefär.

Spindel 2007-02-24 22:16

Varför inte bara lägga till Google AdSense och se vad du tjänar?

Omöjligt att säga någon exakt siffra. Du tjänar det du tjänar - helt enkelt.

Men några tusenlappar som grazzy är inne på låter rimligt. Mycket mer än 500 kr/månad i alla fall.

Edit: Kikade lite på din sida och tycker verkligen att du bör dra ned på antalet annonser. Tre annonser på samma rad lär inte vara effektivt. Ser mer spam-aktigt ut och får besökaren att ignorera den ytan bara. Testa med, som sagt, att ta bort annonserna och ersätt med typ, en 728x90 och 160x600 Google AdSense annons på sidan så skall du nog se att intäkterna ökar.

totto 2007-02-24 22:38

Tack för tipsen!
Google är borta dock. Hade en liten textannons och fick en varning då jag tryckt lite för ofta på den - dock inte i spekulationssyfte(inträffade lustigt nog precis när jag passerade 100-strecket = gränsen för utbetalning)

Har bättre möjligheter med AdServing som har ett specialprogram för film. Dock kommer antalet annonser att reduceras kraftigt - precis som spindel säger!

Det gör ondt att ge bort 50% av mina tusentals arbetstimmar till en säljare, men vad gör man inte för att få några kronor in till utveckling? Förslag till utveckling och bättre payout emottages!

2cool4school 2007-02-24 23:38

Varför och varför trycker man på sina egna annonser?

Emil_P 2007-02-25 11:37

Citat:

Originally posted by 2cool4school@Feb 25 2007, 00:38
Varför och varför trycker man på sina egna annonser?
Det är väl inte så svårt att förstå. Man driver ju en sajt inom ett visst ämne för att man är intresserad om ämnet, dyker då upp intressanta annonser kring sitt område så blir man ju intresserad, oavsett om dessa finns på ens egen sajt eller andras.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson