![]() |
Eastpoints dotterbolag GetUpdated öppnar ett komplett tjänstesortiment i Miami, Florida. Det är affiliateprogram genom Affiliator, samt sponsrade länkar och sökmotoroptimering genom GetUpdated som nu öppnas för den amerikanska marknaden. Verksamheten beräknas vara i full gång den 1/4-2007.
"Det känns som en lättnad att öppna dörrarna i USA efter det ökande efterfrågetryck vi har upplevt från svenska kunder som vill marknadsföra sig i USA", säger GetUpdateds VD Mattias Kaneteg, Idag slutförde också Eastpoints dotterbolag förvärvet av webbhotellet Neno. Förvärvet träder i kraft den 22/2-2007. "Vårt nya affärssystem PEM gör det lätt att integrera förvärvade kundstockar på ett standardiserat sätt och utan att det medför problem för kunderna. Vi har kapacitet och teknisk kunskap för att ge Nenos kunder en kvalificerad support", säger Joakim Frid VD för Crystone AB. Köpeskilling: 1 944 000 SEK, som betalas med 4 984 000 nyemitterade aktier. Källa: NGM News |
Vad innebär USA-satsningen? Ett kontor eller ett dotterbolag? Hur många anställda?
|
Citat:
|
Får man posta nyheter om sina egna saker? Har för mig detta borde räknas som egenreklam.. ?
|
Citat:
|
Citat:
I mina ögon har den här nyheten inget större mervärde och för mycket reklam. Däremot är ju reglerna så att om jag skriver nyheten så är den okej även om det är en hel del reklam... Kanske dags att tillåta egenreklam (till viss del) på WN? |
Nja tror det var när missdomain postade en nyhet, när det gällde pingdom var det väl deras polare som postade. Men jag själv tycker det ska vara okej till viss del med egenreklam. Iaf egenreklam som berör folk......
|
Citat:
|
Har Eastpoint gett sig in i tryckeri branchen oxo? :D
|
Citat:
Det är flera som är intresserade av aktier och flera som äger aktier i Eastpoint. Ska man inte kunna posta information som anses kunna vara börspåverkande då? När Eastpoint väljer att gå ut med en pressrelease så är det för att denna typ av information måste dem gå ut med, just för att det kan tänkas ha börspåverkande effekt. Ska inte investerare från WN få reda på det i ett tidigt skede och emellanåt få möjlighet att få vissa frågor besvarade? Jag postar bara ifall det kan tänkas ge mervärde för besökarna. Ny info som kan vara intressant att diskutera. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson