![]() |
Börjar bli lite smått galen, som arbetsnarkoman jobbar jag gärna både på kontoret och hemma, men problem uppstår med galenskaper som program som saknas, är olika versioner, filer jag glömmer lägga på rätt mapp så de delas via VPN;et o.s.v.
Senast idag när jag skulle få igång en USB-enhet och hade glömt programmet hemma och inte kommit ihåg att ta med skivan, då sitter man där med (lägg in valfri kroppsdel) i brevlådan. Klurar därför starkt på att bli 100% mobil, d.v.s. använda min bärbara som primär arbetsburk överallt istället för bärbara på kontoret och en annan workstation hemma. Hur har ni andra gjort som är mobila? Dockningsstationer? tips på utrustning? Tacksam om jag slipper tips om synkroniseringar och VPN ;) , har det redan men det är inte optimalt för mig. |
Fjärrskrivbordet är en stor välsignelse för mig :)
|
Jobbar enbart på min bärbara + att jag har mail (pushmail) + kalender och kontakter synkade mot jobbets exchange via Qtek-telefonen. Det funkar fint tills man sitter hos en kund och tvingas jobba på deras kontorer.
|
Jobbar enbart på min laptop.... Funkar 100%... Annars är Remote Desktop en välsignelse när detta händder
|
Jag har en SONY TX-2 bärbar (1.2kg / 5h batt.) med 20" skärm hemma och 24" skärm på kontoret. Som komplement till ADSL har jag ett 3G-kort så jag kan jobba på resande fot. Jag använder gmail till mailen. Det räcker för mig.
(inlägget skrivet på ett tåg i 130 km/h) |
Citat:
|
Är bra sugen, jag spelar inga spel, kör inte speciellt tunga program, kanske räcker med att mata i 2gb interminne i bärbara så blir den kryare (AMD64 3400+), dockningsstation och skärmar har jag redan.
Det är mest dethär med beslutet, att nu är det mobilt som gäller och att iordningställa allt kvar :) |
Jag kör helt mobilt med en Sony Vaio SZ2, dockningsstation med stor skärm,trådlöst tangentbord osv. Är helnöjd och har alltid tillgång till allt jag behöver. Datorn är absolut tillräckligt kraftfull för allt jag kör och skärmen är 13.3" och räcker fint.
Sitter på ett tåg från Stockholm nu och jobbar, det är guld värt. |
Citat:
Vad kostar en sån uppsättning? Låter kul med att docka den bärbara. |
Jobbar mot lokal linuxburk här 99% av tiden som är nåbar via nätet överallt. Har även svn-repositorys som alltid går att få ut filer från via webben om det totalkrisar. Alltså: alla filer som inte ligger på laptoppen ligger antingen i svn eller på nåbar linux-server. Internet finns alltid som andra har sagt via adsl på kontoret eller 3g via mobilen.
SVN är en gudagåva, backup, instant sharing etc. Enda kruxet är att komma in i tänket att _alltid_ uppdatera först och checka in när man är klar. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson