![]() |
Blev precis uppringd av en säljare från "Telemäklarna".
Han försökte lura mig till att vi var kunder hos dem idag, och att de har lovat att höra av sig så fort någon ny operatör sänker priserna, och nu hade ventelo gjort detta och därför ringde han och undrade om vi skulle byta... Någon mer som pratat med detta företaget? Gick in på deras hemsida, men tycker inte att det såg allt för "oseriöst" ut. Innan jag river ner himmel och jord så tänkte jag kolla om bara råkat ut för en allt för trött och desperat säljare.. ;) |
Hej glennj!
Tyvärr kan Telemäklarna i Sverige AB bara beklaga att det finns oseriösa försäljare som nämner vårt företagsnamn vid presentation. Som ett seriöst företag så visar vi alltid visa vilket telefonnummer man ringer ifrån och presentera vem man är. Vi jobbar med att få en långsiktig affärsrelation med våra kunder och tycker att detta är oerhört tråkigt att bli förväxlade med ett oseriöst företag som kallar sig för "Telemäklarna". Du är tyvärr inte den första som ringer och funderar vad vi har för försäljningsmetoder... men det visar sig att det är detta andra bolag som har varit framme. Vi har lagt ner en del efterforskning för att försöka komma i kontakt med detta bolag för att föra en diskussion om det som pågår innan det förstör vårt rykte, vi är dom på spåren. Om det finns någon som kan ge oss mera information så vi kommer i kontakt med dom så är vi tacksamma. Har ni funderingar eller frågor så ta gärna kontakt med mig på telefonnummer 0911-221011 eller e-mail [email protected] Mvh Telemäklarna i Sverige AB Christer Öhman Ägare/Försäljningschef |
Ventelo ringde till mig och pratade med mig som om jag var kund hos dom. Jag var tvungen att fråga honom rakt ut om det var så jag var kund hos dom. han svarar nej varpå jag frågade honom varför han pratade med mig som om jag var kund hos dom. Då blev han sur och grinig..... aj aj ingen bra säljare där =))
|
Ventelo har ringt mig som privatperson ett par ggr nu. Jag brukar inte bli allt för upprörd när telesäljare ringer. Men detta är löjligt.
Ventelo snubben ringde och ville ge mig rabatt på min telefon. RABATT? Vadå rabatt, kan man sälja en rabatt? Jag har Telia som teleoperatör, den enda som kan ge mig någon rabatt på mitt nuvarande teleabb är telia och ingen annan.. Förklarade detta för killen och frågade varför man inte bara sa att man var ifrån Ventelo och ville sälja ett telefonabbonemang. Sälja en rabatt, frågan är om inte det är ett bedrägeri. I mitt fall hade chansen varit större att jag tog skiten om han varit ärlig. Hur som helst verkade han inte ha något svar på detta utan la på luren. |
Citat:
|
Citat:
- Du menar alltså att vi är kunder hos er idag? Stämmer verkligen det, för jag känner inte igen ert företagsnamn? Han svarade med: - Ja, eftersom du finns med på min lista över kunder som jag ska ringa, så är du det. Då var jag röd som en tomat i ansiktet, och ännu en gång önskade jag att jag hade en bandspelare kopplad till telefonen så att jag kunde spela in samtalet... ;) |
Citat:
|
Ventelo är en bra operatör, vi har använt dem under flera år och jag har positiva erfarenheter av dem.
Jag måste medge att de har några klantiga säljare.. i januari ringde en ny säljare mig från Ventelo och att han tyckte vi borde byta till dem för att de kunde sänka våra samtalskostnader, när jag påpekade att vi redan var kund och hade special priser till de flesta europeiska länder så blev det tyst i luren, då passade jag även på att tala om att deras VD hade besökt oss veckan innan för att diskutera varför vår telefoni var nere en hel dag så sa säljaren att han skulle titta på vårt avtal och se om han kunde förbättra det (vilket han självklart inte kunde). Synd att jag inte mins vilken dag det var för vi har inspelning på alla våra telefoner, jag vet inte om det är lagligt att lägga ut dem på nätet :) |
En tjej ringde mig med och påpekade att jag fanns med på hennes "lista" över kunder som var utvalda för att få rabatt hos dem (ventelo), jag påpekade att det verkade orimligt eftersom jag är påväg in på IP telefoni.
Jag frågade snällt eftersom att jag ändå fanns med på listan över bra kunder så kanske hon kunde skicka den tilltänkta rabatten i kontanter istället när jag inte kunde få det på hennes tjänster. Då började hon garva och så la hon på =) Jag tror jag har fått en markering om att jag har IP-telefoni nu så jag slipper nog dom =) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson