![]() |
Jag har nyss testat hur man kan använda Squidoo.com för att skaffa sig trafik till sina webbplatser.
1. Du skriver/skapar en "lens" (blandning av blogg och tråd) vilket går på några sekunder (och är gratis). 2. Där kan du enkelt skapa länkar till dina webbplatser. Ju fler "linser" du skapar med Squidoo desto fler länkar får du utan att du behöver fråga efter dem. 3. Varje länk (med ditt sökord) till din webbplats (säljsida) kommer att finnas på en relevant sida eftersom det är du själv som skapat den. Du får även bättre ranking ju fler besökare du får till dina "linser", du kan självklart få se ett exempel på en utav mina sidor: http://www.squidoo.com/miniwebbplats/ (om du inte vill det gå då bara till www.squidoo.com). Om du t.ex. lämnar ett medd. gästboken på sidan efter att du själv har skaffat en eget konto så ökar även din ranking om jag har fattat det rätt. Jag har ingen aning om det fungerar eller inte, men det är ruskigt enkelt och kan knappast skada. Alla länkar är bra länkar enligt min mening. Idag är det jättemycket trafik till Squidoo och siten skapades av Seth Godin dvs. mannen som har skrivit de flesta bra böckerna inom ämnet Viral marketing. Jag skull gärna vilja höra om dina erfarenheter och resultat med denna tjänst. |
Det jag reagerar på är att din sida ser för j*vlig ut i Firefox!
Allt under "New guestbook" och allt i högerkolumnen har försvunnit ut utanför skärmkanten till vänster, mao finns det inte där. |
Tittade på din film här:
www . 7steg . com/Videos/nisch_konto23/nisch_konto23.html Du har gömt dina kunders namn och ordernummer, men när filmsnutten är slut så försvinner skyddet över namnen och vi kan avläsa dina kunders namn... gör om, gör rätt! ;) |
Tack för tipset!
Skall fixa det... |
Då är frågan hur bra den är för svenska marknaden.
|
jag förstår inte riktigt hur detdär squidoo fungerar :/
|
Det fungerar väl så att du skapar en sida som blir en undersida på squidoo... Då tycker jag att det är bättre att skapa egna subdomäner och jobba på det sättet.
Även om sguidoo har PR5 så kommer din undersida inte att ärva något av det utan du börjar på 0 hur som helst. Sedan har de massa reklam runt om, varför inte skapa egna subdomäner och ha egen reklam där? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson