![]() |
Hur står sig statistiken man får ut från Analytics i förhållande till den som deltagarna i KIA-Index har? Är det någorlunda jämförbart eller stora skillnader? Främst är det antalet besökare som är intressant så klart, men även sidvisningar är av visst intresse...
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Har inget Analytics men bifogar en bild på en veckorapport på Nielsen//Netratings så kan du se hur det ser ut och jämföra. |
Ingen som råkar använda bägge delar (skulle inte tro det...) som kan se hur pass bra/dåligt siffror överensstämmer dem emellan?
KIA's uppställning var ju definitivt tydlig och bra att visa upp |
Nu använder jag inte analytics men jag vill minnas att analytics räknar samma cookie som återkommer 7 dagar i veckan, 7 gånger (man är unika en gång per dag), kia räknar väl samma cookies som kommer 7 gånger i veckan, en gång.
Detta gör att KIA-siffrorna blir klart lägre än andra (gratis) vätverktyg. |
Tack! Det var intressant info
|
En stor skillnad är ju priset också, lite beroende på moduler kostar NN från 30 000 året och uppåt.
Websitestory har jag bara andra-hands info om. ABC: förresten, snackade med websidestory ABC: deras priser skojar man inte bort Thomas: Vad det syrt som fan? Thomas: dyrt? ABC: deras stora paket skulle för oss kosta $49.000/år ABC: deras mindre $18.000/år Thomas: oj jag visste inte att det var på den nivå'n :/ Sorry ABC: inte jag heller :) Thomas: Jag trodde dom var billigare efter som dom är nya på svenska marknaden |
Citat:
Önskemålet var förmodligen det alla önskar. Dvs mätning av unika webbläsare och listning på KIA-Index. Är det felaktiga pris-uppgifter så tar jag bort dom. |
Citat:
Som sagt, det finns ABSOLUT ingenting som motiverar dom höga priserna, dom få mätföretagen som levererar till KIA-index har oligopol på statistikmarkanden och tar betalt därefter. |
Nu försvarar du dina höga priser utan att ha jkomma med, först hade du "support och driftsäkerhet" som argument och när dessa rök så säger du bara "MASSOR", kan man få se den massor långa listan?
För övrigt spelar funktionaliten ingen roll för mig, jag vill bara ha EN siffra från NN, den som syns på kia-index. Den bästa funktionaliteten hittar jag hos gratisverktygen. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson