![]() |
Jag har idag 3st POP3 konton och 2st IMAP konton som jag kontrollerar med Outlook och har funderat länge på nu om det finns en lösning likt Outlook fast webmail där man kan göra liknande att kontrollera flera pop3 konton och IMAP konton och inte bara en webmail för varje POP3 konto respektive IMAP konto.
Någon som har lösning? Visst det går säkert att göra ett eget system för detta men inte intresserad för tillfället, jag letar färdiga system oberoende av priset jag vill veta vad som finns. Antingen system som man installerar på sin server eller någon som hostar spelar heller ingen större roll men klart att ha det på sin egen server är nog det man vill helst. Kom med gärna med förslag på andra lösningar. Det är främst för att kunna komma åt mailen snabbt och enkelt vart jag än är. |
Detta är jag med intresserad av. Har en himla massa epost konton. Hade varit fantastiskt skönt att logga in på en istället för sju.
DeadC hittar du något på egen hand så får du gärna dela med dig. :] |
Detta har diskuterats i t.ex. den här tråden och denna.
|
Jag har nu kommit på efter läst igenom det jag skrev ovan att det egentliga problemet jag hade har jag glömt skriva. Det är att jag har MASSOR med mail sparade i mappar på Outlooken som jag också vill flytta till webmailen. vi snackar över säkert 300MB bara mail som redan idag finns...
Jag tror nog en lösning som jag installerar på min server är det bästa så ska kolla på Squirrelmail som någon rekomenderade i en av trådarna länkade ovan. Men kom gärna med fler förslag för det där var endast tjänster på nätet som dem rekomenderade och en lösning på min server är nog helt klart det bästa. |
www.fusemail.com , fast det går lite segt att köra IMAP mot USA. Funkar via wap också. Helt ok webmail är det.
Fördelen med Fusemail är att den kollat kontona oftare och oftare ju mer aktiv man är. Många andra tjänster kollar pop3 en gång i timmen och det är ju ingen höjdare. |
Annars finns det DWmail. Har för mig att det går att ställa in att man kan hanetar flera konton (IMAP eller POP) genom den från olika servrar:
http://www.dominion-web.com/products/dwmail/ Visserligen kostar den, men inte så mycket, så kan man ha den på sin server eller webbkonto. |
Någon som gjort ett byte mellan Outlook och webmail någon gång?
Menar, jag vill helst kunna spara alla mail jag har i olika mappar sorterade i Outlook in i webmailen så jag alltid har dem med mig, men jag antar att detta är för avancerat eller? Jag har inte testat ännu något av era alternativ ovan men kom gärna med fler förslag om det finns. |
Citat:
Problemet som jag ser det är att de flesta mailservrar med webbmail inte kan kontrollera andra pop3 konton "live" alltså när du listar brevlådorna. Så som vår server(och förmodligen fler som oss) är att den hämtar mail från alla dina pop3 konton med jämna mellanrum, posten kan givetvis ligga kvar på den externa servern, men då får du ju dubbla mail i din klient om du läser av samma pop konto där. Möjligen att man gör en regel som sorterar mail till olika mappar som du bara läser i webbmailen och inte i mailklienten. Men det känns inte som någon bra lösning. |
tanken var att jag skulle köra bara webmail efter bytet för att kunna nå alla mail överallt mn det där med IMAP har jag helt glömt bort, :P tack för tipset.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson