![]() |
Grabben vår fick en Denver MP-509 mp3 spelare av sin mormor i julklapp. Vi har 5 datorer här 2 st med XP home en med XP pro, och så har jag en win 2003 plus en som jag kör Fedora på. Ingen av dessa datorer hittar mp3 spelaren, om man sätter den i usb kontakten tänds displayen på spelaren och den säger usb connected. Ska ju fungera direkt, köpte ett Kingston usb minne till julklapp och det funkar perfekt.
Det lustiga är att om han tar mp3 spelaren och åker till kompisar fungerar det perfekt. Vad är felet när det inte fungerar på någon av våra datorer? |
förmodligen har du mappade enheter som har tagit platsen, kolla under diskhantering om du inte kan ge mp3-spelaren en ny enhetsbokstav.
|
Det ska vara så med windows..
|
Den borde ju ha visat sig som "hittade ny maskinvara" som en usb enhet. Men hur man än gör borde den ju ha visat sig som enhet i någon av maskinerna. Och det är samma lika i Linux.... Datorerna vägrar känna att man har satt den i usbporten...
Citat:
|
Har du ställt in i mp3 spelaren att den ska använda usb som enhet? Alltså det brukar finnas flera lägen att välja mellan; ett av dom betyder att den ska identifiera sig som en lagringsenhet i windows. De andra lägena brukar vara lite mer specifika beroende på vilken typ av hårdvara det är (mp3spelare/kamera/mobiltelefon etc)
|
Ni fick säkert med någon cd-skiva eller liknade med drivrutiner för spelaren på, testa köra in dessa först, boota om, peta in spelaren och vänta lite, och förhoippningsvis så hittar den ny maskinvara. Kan vara så enkelt som drivrutinerna iom. att spelaren funkar på några datorer men inte alla.
|
Eller så kan det vara likadant som det var på min gamla mp3-spelare, att man var tvungen att sätta på den innan man skulle ansluta den till datorn, för om man INTE gjorde detta, så sa bara datorn att den hittade en ny maskinvara, men inte en enhetsdisk. Alltså, sätt på mp3-spelaren först, sen anslut den.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson