WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   JX kundtjänst seg.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18278)

saflund 2006-12-23 12:58

Jag har försökt få JX att hantera ett ägarbyte på en domän i mer än en månad. På alla mina mail har jag endast fått svar på ett fåtal. De säger att kundtjänst är överbelastad för tillfället men att de jobbar på mitt ärende. Ett sketet ägarbyte borde väl inte ta så här lång tid?

Fler än jag som somnar i väntan på svar från JX?

Helix 2006-12-23 13:03

Ja, samma här. Har ett ärende som har tagit 1 månad och de senaste mailen skickade 3 dagar sedan är fortfarande inte besvarade. Lite besviken på det hela.

Spindel 2006-12-23 14:26

När det gäller ägarbyte av domän (antar att det gäller .SE) har jag märkt att många ombud har en tendens att dra ut på tiden. Så även om JX kanske är sega så kan jag ju glädja dig med att det finns flera... Om det sedan beror på IIS eller ombuden låter jag vara osagt...

Mattias 2006-12-23 14:44

Citat:

Originally posted by Spindel@Dec 23 2006, 15:26
Om det sedan beror på IIS eller ombuden låter jag vara osagt...
Ombuden känner jag mig ganska säker på.
Har vid flera tillfällen bytt ägare under veckan.

Samtidigt varit med om värre grejer då ombuden
i stort sätt skitit totalt i att fixa ärendet.

saflund 2006-12-23 15:00

JX är vanligtvis snabba på att återkomma. Ibland tom på nätter men inte nu.

Funderar på att låta någon annan registrar fixa det men och andra sidan vill jag gärna samla allt hos JX plus att dom är billiga. Jag önskar mig ett ägarbyte på domänen i julklapp.

Spindel 2006-12-23 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Mattias
Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Om det sedan beror på IIS eller ombuden låter jag vara osagt...

Ombuden känner jag mig ganska säker på.
Har vid flera tillfällen bytt ägare under veckan.

Samtidigt varit med om värre grejer då ombuden
i stort sätt skitit totalt i att fixa ärendet.

Vilka ombud har du använt? Har själv använt Shellkonto (O. & K. Webhotel in Sweden AB) vilket i sin tur ledde till att jag testade att använda Loopia istället. Det drog verkligen ut på tiden och lite stressande när man har en domän som är på väg att gå ut.

Loopia kan iofs bara varit ren otur, och kan säkert fungera bättre. Loopia brukar ju annars vara bra när det gäller domäner.

Mattias 2006-12-23 16:12

.SE domäner har jag enbart gjort ägarbyten via Loopia.
Inte stött på några problem ännu.

Av andra TLD'er hos andra ombud har jag mindre snällhet att tala om.

Wojt 2006-12-23 19:13

Jag har väntat på att JX skall installera SSL certifikat och fixa IP-nummer på en webbutik i över en månad. Kan det ta så länge? Och det har fortfarande inte hänt nåt. Tack vare detta har jag inte lyckats fixa in kortbetalning på butiken, och det känns jääättebra inför julen!

Som tur är jag på ett väldigt billigt erbjudande så jag förlorar inte så mycket på det. Men väldigt tveksam till att jag tänker förlänga efteråt.

Har slutat skicka e-mail efter 20 tal stycken både till Håkan, Thomas och JX support.

Skall prova Aleborg som verkar ha bättre support och tjänster.

Thomas 2006-12-23 19:30

Citat:

Originally posted by Wojt@Dec 23 2006, 19:13
Har slutat skicka e-mail efter 20 tal stycken både till Håkan, Thomas och JX support.
Du har mailat mej 1 gång. Då handlade det om att du ville att vi skulle sänka priset på IP-adresser.

"Det har gått lite över 2 veckor nu för att få ett simpelt besked ang prissänkning på ip-nummer till att jag skall kunna beställa ett. Jag måste ha ett unik ip-nummer väldigt snart för jag skall lansera en webbutik med SSL. "

Att maila mej om supportärenden eller önskan om prisändringar är ingen effektiv metod. Jag kan tyvärr inte hjälpa till när det gäller supportärenden utan hänvisar till den support man erhåller via support @ jx . se

Wojt 2006-12-23 19:43

Citat:

Originally posted by Thomas@Dec 23 2006, 20:30
Du har mailat mej 1 gång. Då handlade det om att du ville att vi skulle sänka priset på IP-adresser.
Jag har även försökt skicka mail via forumet här då det dröjt flera veckor med att installera SSL certifikatet. Efter att jag både fått automatiskt svar från kundtjänst att de tagit emot mina mail och att jag även skickat certifikat osv till Håkans privata mail som han bad mig att göra. Men det har fortfarande inte installerats.

Jag har även mail där ni säger att det skall fixas.

Pga det försökte jag kontakta dig via forumets kontaktformulär som en "sista desperat åtgärd" för att få något åtgärdat. Det mailet kanske inte ens kom fram, men det vet jag inte.

Edit: Dubbelkollade mina mail nu och det mailet var egentligen inte angående prissänkning utan följande:

Citat:

Är det dig man måste kontakta för att saker skall hända på JX?
Dvs. Att ingenting händer när jag flertalet gånger vänt mig till support för att installera SSL. Jag skrev vad ärendet gällde, och då var ju givetvis ip-numret inkluderat i den diskussion jag fört med JX innan. Förstår inte vad det är som tar sån tid.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson