![]() |
Det har blivit aktuellt att titta närmre på bli en MS Certified Partner. Nu säger Microsoft att om vi är två stycken och tar 50 poäng så kan vi bli partners till dem. När man tittar runt på den information som skickats så blir det fruktansvärt mycket. Det jag skulle vilja ha är en översikt på olika certifieringar och hur mycket en sådan är värd.
För er som blivit partner så undrar jag vad ni fått ut av detta. Hur har det hjälp företaget. Har det hjälp er att sälja era produkter bättre. Skicka gärna lite tips och länkar om ni vet några. MVH Andla |
Du kan ju plocka poäng på många olika sätt, inte bara cerifiera personal. Kundevenemang, semenarier, kundundersökningar, lägga upp kund ref. på deras sida m.m. m.m. Jag har inte allt i huvudet men det är en hel del olika sätt man kan göra det, några poäng här och några där så kommer ni säkert snart upp i 50 poäng.
Vad man får ut av det är väl bättre priser på licenser (värt en del pengar), kan få kund leads av ms, bättre support osv. |
Om ni inte har någon befintlig relation till msft så är det nog ett måste för att samarbeta med dem. Men ni får igenting gratis för att ni blir partner utan se det som lite kontaktvägar för att börja arbeta med dem.
Är ni ute efter licenser så bli member partner (inga krav whatsoever) och köp action pack istället. |
Tackar för svar.
Vad är action pack? Vet ni någon bra översiktssida för det här? Just nu har vi bara snåriga djungelsidor som man lätt går vilse I ;) Min kollega säger att det är några få företag ca 150, trodde han, som fått guld certifiering och de är uppe i 120 poäng. Borde inte detta då vara ganska svårt att nå endast 50 poäng? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson