WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   En vän till mig har ett problem på ett Community (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18164)

MST2005 2006-12-17 12:46

Det är så här att hon blir angripen av vissa medlemmar för det hon skriver på klotterplanket eller i forumet. En av dem som angriper henne är snut på den här sajten.

En abuse anmälan kommer att göras men enligt den här snuten så kommer inte de i crewn att göra något åt dem som går för långt.

Bakgrund:
Min vän skrev en sak på klotterplanket och som de övriga inte gillade. Det dröjde inte länge förrän en började angripa min vän samt att det heller inte dröjde länge förrän flera började angripa min vän.

Inte nog med det så finns det en asiatisk tjej som snackar skit om min vän till andra medlemmar öppet på klotterplanket ibland. Enligt den här asiatiska tjejen så dömer min vän andra för hur de ser ut samt att hon också antyder att min vän skulle vara en rasist.

Men sanningen är den att min man inte alls dömer folk hur de ser ut eller vart de kommer ifrån. Min vän är alltså ingen rasist som den här asiatiska tjejen ofta antyder.

En av snutarna för den här sajten antyder ofta att det är min väns fel att det uppstår tjafs men kruxet är att det inte är min väns fel att det uppstår tjafs utan det är den som inte kan acceptera det min vän skriver som startar upp tjafset.

Samma snut gör allt för att komma åt min vän. Han utnyttjar forumet, klotterplanket samt att han till och med har loggat in sig i sin flickväns konto för att kunna nå min vän.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

I första hand kommer min vän att rapportera dem till de i crewn men om de i crewn kommer att strunta i anmälningen, kan man då gå den juridiska vägen eller göra kan man göra en abuse anmälan till det server/webbhotell som den här sajten ligger på?

Är det någon idé att göra en abuse anmälan till det server/webbhotell som sajten ligger på huvudtaget?

Kan någon med juridiska kunskaper säga något om detta?

Obs: Han som ligger bakom den här sajten är medlem här på webmasternetwork så det är därför jag inte nämner sajtens namn.

pitbull 2006-12-17 13:22

Har WN blivit uppköpta av Lunarstorm? Förlåt mig, om jag låter gnällig och tvär men jag förstår ärligt talat inte vad detta har med företagsamhet, juridik och ekonomi att göra på ett webbmasterforum.

Går det inte att lösa sådant här privat eller kanske något mer diskret om det nu ö.h.t. hör hemma här?

/S

1337pm 2006-12-17 13:29

Antar att det är Lunarstorm det rör sig om.

Kontakta inte "crew" via medlemmarnas kontaktvägar. Ring huvudkontoret eller maila dem. Men beskriv inte problemet som medlemskapsrelaterat utan lyft fram juridiken. Jag har varit i kontakt med dem ett par gånger och alltid fått snabbt svar.

MST2005 2006-12-17 16:22

Citat:

Originally posted by 1337pm@Dec 17 2006, 14:29
Antar att det är Lunarstorm det rör sig om.

Kontakta inte "crew" via medlemmarnas kontaktvägar. Ring huvudkontoret eller maila dem. Men beskriv inte problemet som medlemskapsrelaterat utan lyft fram juridiken. Jag har varit i kontakt med dem ett par gånger och alltid fått snabbt svar.

Tyvärr så rör det sig inte om Lunarstorm.

MST2005 2006-12-17 16:24

Nu tänker inte den här vännen abuse anmäla sajten till server/webbhotellet men det kommer säkert att lösa sig på ett annat sätt.

Danski 2006-12-17 17:04

http://www.webmasternetwork.se/f8t18066.html

Togs inte detta upp i förra veckan? Sammanträffande att det handlar om asiater?

Mattias 2006-12-17 18:01

Webbhotellet i sig lär ju inte bry sig ett piss om vad som händer din vän på ett community.
Det som händer normalt är att människor får sina varningar, till slut (efter x antal varningar) blir de kickade från stället.
På det hela är det inte så svårt att göra ett nytt konto och det är svårt att bevisa exakt vem som skrivit orden.

Who gives a shit typ. Finns miljoner som blir mobbade där de är tvugna att gå.
Din vän kan välja att inte gå till detta community. Oftast även blockera personerna...

Alex 2006-12-17 18:42

Citat:

Originally posted by Mattias@Dec 17 2006, 18:01

Who gives a shit typ. Finns miljoner som blir mobbade där de är tvugna att gå.
Din vän kan välja att inte gå till detta community. Oftast även blockera personerna...

Det är det som är fördelen med nätet.

MST2005:
"Men sanningen är den att min man inte alls dömer folk hur de ser ut eller vart de kommer ifrån. Min vän är alltså ingen rasist som den här asiatiska tjejen ofta antyder."

Antingen skrev du fel, eller så försa du dig :D

fabian 2006-12-17 22:00

"snut" istället för moderator. Om det nu är anstalten det skulle handla om så är du välkommen att höra av dig till mig här på WN.

I annat fall tycker jag att du skall ta upp det med admins på sidan genom att maila företaget som ligger bakom sajten.

Polis_ttt 2006-12-17 23:02

Känns som att detta borde ligga under off topic och inte här, om man skriver något som de övriga på siten misstycker med så bör man ju skylla sig själv, och är det så att man finner det jobbigt och trackaserande att de ska skriva dumma saker till en alt. om en på sidan, så bör man kanske avsluta sitt konto där och skaffa nytt. Vet att det blir att "flytta den mobbade" men har man själv satt sig i situationen så finns det ju inte så mycket annat att göra, anser jag i alla fall.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson