WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fitnessforum.se säljes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18069)

Frost 2006-12-12 23:24

Sätter härmed ut min fitnessforum.se till försäljning/intressekoll.
Jag hatar att inse att man har för många projekt och just nu tar hemligt och socionomer upp all min tid.. men jag tror fortfarande på en stark potential för just fitnessforum.se

Designen är moddat från phpbbskin och anledningen att jag säljer är att det tar för mkt tid att hålla up to date och hålla alla jäkla spammare borta.

Stats:

Sen forumet stängdes av mig för ca 2 veckor sedan så får den ca 15-20 unika träffar per dag. Dessa hittar ju inget där dock så man får nog skynda sig om man ska fånga den trafiken...

Som mest har det varit ca 500 träffar på en dag (våren 2006).

Medlemsantalet är på sin höjd 60 medlemmar just nu. Många har givetvis lämnat forumet då det inte varit uppdaterat och det är många spammare som förstör...

Sidan har dock PR 4 och rankar 1 av 60 300 träffar på just ordet "fitnessforum" på google

Om jag bara kan förmå mig själv att samla lite energi nu över julen så kommer jag försöka bygga upp forumet igen, men jag är som sagt öppen för bud för tillfället då jag är alldeles för trött för att ens tänka på att bygga sidan..

Pris: Bud från 5k+ för hela paketet.

Frost 2006-12-13 01:11

Bud på 3500kr

Frost 2006-12-14 00:13

Forumet är öppnat igen om nu någon vill se... (men som jag skrev ovan, det är rätt så rensat pga av spam och det har fått till följd att många medlemmar droppat..)

inetpub 2006-12-14 18:28

Inte för att tracka ner på dig men... Det enda någon skulle betal för är domännamnet.

Och frågan är vem som vill lägga 5k på finessforum.se

1337pm 2006-12-14 21:03

Citat:

Originally posted by inetpub@Dec 14 2006, 18:28
Inte för att tracka ner på dig men... Det enda någon skulle betal för är domännamnet.

Och frågan är vem som vill lägga 5k på finessforum.se

Nej vad man tar betalt för är den tid som säljaren lagt ner på sajten. Namnet må vara en del i det arbetet men är inte allena något som är värt 5k.

Frost 2006-12-14 23:41

inetpub: hehe nejdå, inget trackande taget heller.. Det här är det enda som är surt med (främst) svensk domänhandel) så fort man lägger upp ett objekt till salu, oavsett om det är en domän, ett paket, kod, design eller vad som.. så ska någon alltid in och slänga in sina tankar, och oftast negativa sådana..

Vet inte hur många gånger jag sett kommentarer som "hur faen tror du att du kan få xxxx kr för det där namnet?!" Jag vet vad jag vill släppa domänen för, jag vet att det inte är ett stort forum påhängt, fine. Men för mig personligen så är det inte värt att släppa den för mindre bud än ett par tusen främst för att.. ja.. jag vill inte :)

Jag har både köpt och sålt domäner för bra mycket mer pengar än så men tror knappt jag kommenterat eller kommit med inlägg att en säljare är ute och simmar med sitt begärda pris (åtminstonne inte om jag inte själv vart väldigt sugen på den, och då endast för att försöka få domänen lite billigare :)

Jag säger inte detta till dig heller för att tracka ner dig, men det här är något jag ser titt som tätt och jag blir lite frustrerad på det faktiskt :P

Om nu inte någon vill köpa fitnessforum.se för 5k med ett tillhörande forum och pr 4 så är det inga problem, kanske blir jag till och med motiverad att behålla domänen och verkligen satsa lite krut på sidan! (hoppas kan man ju!) men om det är värt det eller ej kan vi väll hålla till säljaren (och eventuell köpare?) Please?
(gälelr alltså all försäljning om jag fritt får önska....vissa önskar världsfred..jag önskar fri domänförsäljning.. tomten lär ju inte ge mig några klappar för att jag är humanist...)

blueplaya 2006-12-16 17:34

Hejsan

Vad är det högsta budet just nu??

Frost 2006-12-18 12:23

4k.. så inte direkt det jag begärt..men fan vad dyrt det är med julklappar så kanske...... haha usch :(

pitbull 2006-12-18 12:32

Är det Molgan som bjuder 4000 ?

Frost 2006-12-18 20:03

4500kr är nuvarande bud

Jag sätter en deadline på detta projekt då jag inte vill att folk ska bidda och inte veta när det går ut samt även för min del..

Det högsta budet som inkommit till måndag den 25e får köpet (förutsatt att nuvarande prisnivå behålls. Kan alltså tänka mig att släppa för 4500+ men då får köparen stå för ev avgifter med domänbyte etc. 5k+ så är jag dock öppen för deals även där.

Så.. buda på eller tvinga mig att bygga vidare på varumärket näste år ;)
Jag mår bra av lite sparkar i ändan då och då hehe

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson