![]() |
Är det någon av er som provat att annonsera med Googles Adword-tjänst? Jag är lite nyfiken på den :)
|
Jag har ingen personlig erfarenhet av just Google adwords, men värt att tänka på är att det finns många alternativ om du tänker annonser per PPCSE (pay per click search engine).
Är det så att sökorden du söker annonsera för är ovanliga eller inte på engelska är det klokt att söka sig till en större motor såsom Google! eller Overture, då andra motorer inte genererar märkbar trafik. Har du däremot tänkt annonsera för välanvända sökord är det bättre att söka sig till flertalet mindre PPCSEs. Går du i detta fall till de mer trafikerade ligger priserna per klick väldigt högt, jämfört med mindre motorer. Se bara till att kolla upp de mindre sökmotorerna genom t ex forum innan du använder ditt kort och spenderar pengar hos dom. |
Jag har kört Google adwords en hel del, man får "target trafic" billigare än någon annanstanns, men såklart måste du ha en sida som tar hand om kunden på rätt sätt.
Känner även flera kompisar som jobbar 8 timmar om dagen med att driva trafik från just google så har du några lite mer specifika frågor posta gärna dom här. Admin |
Låter bra. Återkommer när det börjar bli aktuellt med annonsering. Just nu så får vi in så mycket folk som vi vill på sajten, dvs måttlig mängd. Sen när vi färdigställt ett par tjänster som är under utveckling kommer vi att se till att synas lite överallt.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson