WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på Önskelista-tjänst (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17918)

Micke04 2006-12-05 19:44

Nu lanserar vi en enkel tjänst för önskelistor på nätet där man enkelt kan presentera sina listor samt låta släkt och vänner reservera önskningar.

Jag är medveten om att design inte är optimal.. vi har ännu inte låtit ett proffs göra skalet, men det kommer!

Vad tycks annars? iWishr.com

Citat:

Nu erbjuds svenska folket ett enkelt sätt att lägga upp sina önskelistor på nätet. Befintliga önskelistor importeras enkelt och släkt och vänner kan reservera önskningar.

Med den nya webbtjänsten iWishr.com kan man lägga upp sin önskelista på nätet och välja vilka som ska kunna se och reservera önskningar på listan.

En två minuter lång film visar hur man kommer igång på enklaste sätt. I dagsläget finns två teman att välja på: Ett jultema och ett standardtema. Inom kort väntas dock teman för bröllop, student, dop och födelsedagar finnas på plats.

Tjänsten är helt gratis och finns även på engelska.

nosnaj 2006-12-05 20:34

Lite snabbt kollat så kan jag föreslå följande:

1. Öka säkerheten. Tillåt inte tex javascript, är väldigt dumt. Ska taggar tillåtas?
2. Lite småsegt att de man tipsar om sin önskelista måste bli medlem, varför inte bara göra ett engångslösenord som de kan logga in med via en länk utan bli medlemmar?
3. Tog jag bort titeln på önskelistan var det inte lätta klicka på den ändra namn :)

nosnaj 2006-12-05 20:39

4. Går ej radera sig som medlem.
5. Glömmer jag lösenord och väljer bara klicka utan skriva in lösenord går det bra. Dock måste man ange lösenord på startsidan för logga in så då är jag körd och får byta lösenord igen.

Lundmark 2006-12-05 21:02

Citat:

Lite småsegt att de man tipsar om sin önskelista måste bli medlem, varför inte bara göra ett engångslösenord som de kan logga in med via en länk utan bli medlemmar?
Jag har en tjänst för önskelista på billigast.se där man inte behöver vara registrerad om du vill sno någon idé

Men din tjänst var helt klart grymm.... men du kanske skulle du ha en tillägs tjänst där man kan söka bland produkter och lägga till.... sedan länkar du till produkterna och tjänar lite extra.

Timofey 2006-12-05 22:20

Om man råkar "tömma" titeln, så går den inte att få tillbaka den igen! Måste då skapa en ny lista.
P.s. Videon var väldigt bra och förklarande!

Hjalle 2006-12-05 22:50

En väldigt dålig sak att kommentera kanske, men den engelska videon är mindre än 2 minuter och texten borde då kanske vara "All in less than 2 minutes." istället för 3 minutes.

Edit:
Ja, "Favoritlista" vore perfekt, och ännu bättre om man får en favoritlista för speciella åldrar, tex killar - 15 år eller något..
Då kan man få lite inspiration!

2cool4school 2006-12-05 22:56

Saknar följande:
-Sök funktion
-Populära önskningar
-Unik adress till sin önskelista/önskelistor

Annars var det riktigt trevligt och hel schyssta ajax funktioner. Och som du säger, designen skulle ni kunna slipa på ;)

Micke04 2006-12-06 01:24

Tack för all feedback, vi ska försöka fixa till det som inte är bra!

Vill gärna ha mer kommentarer...

Johan H 2006-12-06 06:00

Citat:

Originally posted by Micke04@Dec 5 2006, 20:44
Nu lanserar vi en enkel tjänst för önskelistor på nätet där man enkelt kan presentera sina listor samt låta släkt och vänner reservera önskningar.

Jag är medveten om att design inte är optimal.. vi har ännu inte låtit ett proffs göra skalet, men det kommer!

Vad tycks annars? iWishr.com

Citat:

Nu erbjuds svenska folket ett enkelt sätt att lägga upp sina önskelistor på nätet. Befintliga önskelistor importeras enkelt och släkt och vänner kan reservera önskningar.

Med den nya webbtjänsten iWishr.com kan man lägga upp sin önskelista på nätet och välja vilka som ska kunna se och reservera önskningar på listan.

En två minuter lång film visar hur man kommer igång på enklaste sätt. I dagsläget finns två teman att välja på: Ett jultema och ett standardtema. Inom kort väntas dock teman för bröllop, student, dop och födelsedagar finnas på plats.

Tjänsten är helt gratis och finns även på engelska.

Jag tycker att om du vill ha feedback på din tjänst så ge oss en användare att leka med, finns ju inte en chans i världen att jag ens skulle orka lägga ner tiden på att registrera mig (dessutom oroa mig för oönskad reklam).

martine 2006-12-06 07:11

Val av "tema" är även på engelska tema, borde väl vara "theme", på svenska låter det heller inte så bra, kanske "utformning/utseende/upplägg/utseende/…" vore bättre. Tema på svenska betyder ju egentligen något helt annat…

Håller med ovan, tänker inte registrera mig bara för hjälpa till…

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson