![]() |
Hur sega är Googles datacenter egentligen?
Det är 60 dagar sedan senaste PR-uppdateringen ägde rum och nästa väntas komma den 28 januari. En av mina sidor har haft PR3 sedan länge, men höjdes till PR4 vid senaste uppdateringen, men i min PRTB visas PR3 trots att typ 90% av Googles DC:s kör sidan som PR4. Alltså använder min PRTB någon av de övriga 10% DC:s som referens, alltså någon av de som inte uppdaterats ännu. Brukar det verkligen ta så här lång tid att uppdatera alla DC:s? Och är det någon annan som har upptäckt samma "problem"? Jag hittade ingen tråd som tog upp detta riktigt. |
Jag har hört (kommer inte på var) att det officiellt kan ta upp till två måndader innan alla datacenters är i synk. Så då borde det vara dags snart...
|
Ja, jag har hört det också, men tänkte inte på det (glömska)... iaf just vid denna uppdateringen skulle det ta extra lång tid läste jag nånstans iom att Google har byggt om sina beräkningsalgoritmer.
|
TBPR visar olika varje vecka nästan, riktigt irriterande när man ska göra länkbyten om man säger att man har PR5 då den visar 4 då och då.
Någon som vet vart man hittar TB future pagerank-plugginen till firefox? Det fanns en sådan förut men kan inte hitta den längre. Lite mer OFF, någon som vet varför DMOZ svenska har tappat sin PR och visar 0 på alla DC på alla kategorier? |
Citat:
http://livepr.raketforskning.com/firefox-extension.html Jag e irriterad för att det inte går att lägga till sidor på DMOZ... :/ Jag har också läst någonstans att det kan ta upp till 2 månader :P |
Tack för den =)
|
Raketforsknings har inte längre en plugin för future pagerank. Deras plugin, precis som många andra, baserades väl på den "trustrank" som under en period gick att se, men som nu är avstängd av Google...
|
Vet inte riktigt vad jag skall skriva, hmmmm TB skall spegla PR när TBPR uppdateras med ett par månaders mellanrum, men den hoppar ju hela tiden för tillfället. Undrar om den visar den verkliga PRen just nu eller hur man skall tolka detta.
|
Intressanta frågor och svar, i övrigt en väldigt intressant blogg:
http://www.mattcutts.com/blog/more-info-on-pagerank/ |
Jo, Matt Cutts är en klippa som vi alla kan luta oss mot...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson