![]() |
En bekant till mig söker för tillfället en person som är duktig DBA med MS SQL inriktning, men även gärna duktig på .NET. DBA delen viktigast så lite kunskap om .Net får duga.
Fritt återberättat: Arbetsgivare: Så jag ser att du har en del SQL server erfarenhet, men hur är det med .Net? Arbetssökande: Ja, jag är expert på SQL server, men jag kan inget om .Net. Men jag kan CorelDraw! Antar att intervjun tog slut ungefär där... Nej, jag kommer inte förmedla några kontakter för den som är intresserad av jobbet - ni får väl leta upp och söka det själva. |
Hahahaha. Säker på att den sökande var seriös då? Vi har utlyst ett antal tjänster sedan sommaren och jag tror att vi varje gång fått ett par stycken sökande som sökt bara för att få behålla sina bidrag och inte för att dom vill ha jobbet. Dom har varit rätt oseriösa.
|
ja, det är väl ett alternativ... och vi lär aldrig få veta... Fast om man inte vill ha jobbet, varför säga att man kan MS SQL från början... Ångrade han sig undeer intervjun eller... :unsure:
|
Han måste ha trott att intervjuaren syftade på paint.net som är en gratis photoshop-klon för windows: getpaint.net
|
Inget fel på den arbetssökande. Är du säker på att intstruktionerna var tydliga nog eftersom .net torde ha flera betydelser än en beroende på kontext?
|
Citat:
|
Så vad menas med .NET då ?
Och vad har det med SQL och göra ? :unsure: |
Citat:
:wacko: Skämtade lite där. Dot Net = Microsofts tjokräm att brygga mellan olika språk med gemensamma klasser. Ny arkitektur med bättre trådsäkerhet och sopinsamling ( eller vad det nu heter på Svenska :blink: ) Några språk och tekniker: csharp asp.net vb.net Fast den bästa förklaringen får du slå upp på nätet. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson