![]() |
Hej
Tänkte kolla med er... Min(a) mailbox(ar) i Thunderbird ligger på ca 3000-5000 mails totalt just nu. Får ofantliga mängder epost (inte spam) därför är jag i behov av att snabbt kunna söka bland mina meddelanden. Negativa med thunderbird är att det är ingen indexering och inte heller går att söka i flera mappar samtidigt. Så tänkte kolla med er, har ni några tips ni PC-användare? Mvh Robert |
2 bifogad(e) fil(er)
Utan att blinka www.ritlabs.com och TheBat , utsökta sökmöjligheter för alla konton, specifika konton eller mappar.
Mycket bra sorteringsfilter också för inkommande mail så du kan sortera i olika mappar. Bifogar en simpel screenshot. |
2 bifogad(e) fil(er)
Bifogar en till bild på sökfunktionen, som jag älskar ;)
|
Decibel:
Är det pro-versionen du använder? Hur är backup- och exporteringsmöjligheterna i The Bat? Kör själv Thunderbird sen ett par år tillbaka pga enkelheten att konfa och backupa alles mha MozBackup. Sökfunktionen är ganska ok, även om den inte på långa vägar verkar vara så grym som The Bat! |
Citat:
Ska installera och testa den på momangen! Tack! // Robban |
Använder The Bat! här med.
Fungerar utmärkt, eller snarare perfekt :-) Citat:
Som bonus kan du även ställa in hur länge mejlen skall finnas på servern. Har själv exempelvis en 180 dagars backup online på servern. Bara hämta igen om ALLT ryker. |
Låter galet bra! Får ta och testa... Finns det möjlighet att importera till The Bat, det man har i Thunderbird idag? Precis som man kan från t ex Outlook till Thunderbird?
|
Jag är gammeldags, kör eudora.
Sökfunktionen fungerar utmärkt över mång amailboxar/konton/mappar. Har börjat kolla på thunderBird men kommer inte riktigt överens med det... Nu när jag ser att det inte går att söka i flera mappar samtidigt så tänker jag inte ens försöka. TheBat, hur är import/exportfunktionerna där? |
2 bifogad(e) fil(er)
Vet inte exakt hur dina filer ser ut.
Men jag löste det från outlook i alla fall. |
ska nog ta att testa detta med!
jag kör med outlook på jobbet och har över 10 000 mail i inboxen.. sökfunktionen e riktigt efterbliven i outlook.. en annan grej som är rättså B med outlook är att om man råkar trycka på delete när man har mailboxen markerad så tar man bort alla mail i hela inboxen, utan att ställa någon fråga. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson