WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Svarservice (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17358)

Max 2006-11-07 00:17

Hej,

Någon som har tips på bra och billig svarservice?
Vi har typ 10 samtal i månaden till "växelnumret", de flesta säljare, så att betala fast avgift 1000 pix/månad som Kalix, Profcom mfl har känns inte så lockande.

Någon som känner till någon bra som bara tar per samtal eller med väldigt låg fast avgift?

SweCat 2006-11-08 16:56

http://www.telefonpassningen.com/

bylle 2006-11-08 16:57

Vi använder Telefonpassningen och är mycket nöjda med dem. De hjälper oss även med en hel del grundläggande support och kundtjänsthantering enligt våra instruktioner.

lesoft02 2006-11-08 17:00

www.svardirekt.se fungerar utmärkt och har bra priser, dessutom ett pröva på erbjudande

Jan Eriksson 2006-11-08 17:34

Vi letade samma sak tidigare i år. Vi hittade många olika företag. Allt från enkla till avancerat där de kunde hantera order och support mm. Vi hade inga stora krav utan ville bara ha någon som svarade och tog ett eventuellt meddelande. Vårt val föll på Magikontor (Det billiagste som vi hittade). Fungerar bra, det kommer ett mail eller sms om någon lämnar meddelande.

http://www.magikontor.se

egenfirma 2006-11-20 20:37

Varför inte bara koppla vidare dem till en mobil?

Jan Eriksson 2006-11-20 21:05

Kan bara svar för mig själv men när det ringer och jag inte kan svara (både på kontoret och mobilen) så vill jag att någon svarar istället för en telefonsvarare.

bylle 2006-11-21 09:00

Dessutom kan en svarsservice ofta hjälpa till med så mycket mycket mer än att bara ta emot meddelanden.

jonny 2006-11-21 09:08

Det finns fördelar. En kväll upptäckte jag ett fönster som inte borde vara öppet. Klockan var cirka 23.00.

Jag ringde nummerupplysningen som bara hade växelnumret. Därför ringde jag växelnumret, kom till någon form av callcenter som gav mig numret till VDn. VDn svarade på mobilen och tackade för upplysningen.

Alpha 2006-11-21 12:07

Jag tror att ViewSonic också har någon form av callcenter, dem har öppet under natten men ber än ringa tillbaks senare då de öppnar. (Nej, det är inget journummer).

Under natten har man möjlighet att b.la lämmna akuta meddelanden eller supportfrågor.

Känns lite onödigt då telefonsvarare också funkar egentligen men, visst är det nog bättre utåt om kunden får möjlighet att snacka med någon istället för att spela in ett meddelande.

mvh


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson