![]() |
Hur gick du/ni tillväga för att starta företag?
Gick ni kurser? Läste ni några böcker? Isf vilka? Eller hur gjorde du/ni? |
Gick på en av de föreläsningarna som skatteverket brukar hålla (gratis).
Många människor köper böcker vilket brukar vara hjälpsamt. |
Ska gå på en gratis föreläsning på Skatteverket nu om en vecka.
Har inte gjort något speciellt, bara fyllt i blanketter och skickat in :) Edit: Stavfel |
Måste man själv prata på en sån? Tycker det är väldigt jobbigt att tala inför grupp eller sitter man bara och lyssnar?
|
Du kan sitta och lyssna utan att säga ett ord om man vill det =)
Jag kanske talar för mig själv men det nystartarmötet jag var på var totalt bortkastad tid. De tre som talade sa emot varandra hela tiden, gav oklara bilder på vad som gällde och informerade om aboslut inget jag inte redan visste. Skillnaden var att mitt projekt redan var igång sedan en månad medan de bara pratade om hur man startar. De få frågar jag hade kunde de inte svara på och de andra som var där och lyssnade verkade inte kompenta nog att knyta sina skosnören med en tjej som undantag. Gå, du kan inte förlora något på det men min personliga erfarenhet av det hela var mycket dålig. Fick istället läsa mig till på nätet, fråga familj och vänner om deras erfarenhet och givetvis "trial and error". |
Ett tips kan vara: http://www.nyforetagarcentrum.org/stockholm/
Kostar inget och ett bra sätt att komma igång. |
Nyföretagarcentrum och ALMI har bra kurser och kan hjälpa dig spåna om din idé samt hur du skall gå tillväga.
Jag hade väl inte lika otur som Danski med skatteverket men upplevde inte heller det som så givande. Rekommenderar nog ALMI och NC om du är helt ny med företag. |
Jag fyllde i lite blanketter och gick på ett sånt där möte.
Mötet var dock helt meningslöst då människorna från skatteverket endast använde komplicerade termer som man inte förstår om man inte pluggat på lite innan (vilket jag inte hade gjort :P) |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson