![]() |
Någon som får spam från dessa? Inget av deras mail-adresser fungerar och mail till webbhotellet axentus.net ignoreras helt och hållet. Har inte webbhotellet något som helst ansvar? Har aldrig reggat mig på den sidan eller haft någon alls kontakt med de!
|
Citat:
|
Ja, har anmält det till konsumentverket, men skräpet kommer ändå......tror inte att KV kan gå igenom vartenda anmälning.......vilket är förståeligt.
|
Spåren slutar här!
axentus.se. NS ns1.axentus.net. axentus.se. NS ns2.axentus.net. *contract_number: 100-772-996 *status: UPPRATTAT *holder: Axentus Business Solutions AB *orgno: 556577-4832 *contact_info.coaddr: Johan Rosell *contact_info.address: Brandstorp *contact_info.zipcode: 360 76 *contact_info.postal_town: Älghult *contact_info.countrycode: SE *contact_info.phone_no: 0481-63812 *contact_info.fax: 0481-63813 *contact_info.contact: Johan Rosell *contact_info.email: [email protected] |
Har du kollat så att avsändar-smtp är från axentus nät?
Eller är du också en svensson som bara tittar avsändaren och tror du kan tjäna en snabb peng genom att "sätta dit spammaren"? |
Citat:
|
Citat:
Jag har sett "svensson" skriva arga mail om hur man spammar när någon av mina domäner dykt upp i avsändare. Sen när man ber dom kolla SMTP-avsändare visar det sig vara ännu en spambot på någon annans dator. Förklarar man det får man hot om "stämning och ersättningskrav". Ja suck, "svensson". Därav min irritation. Posta hela mail-headern, och inte en whois på domänen nästa gång. |
För det första så är det ett forum för webmasters och om jag inte hade kollat upp att mailet skickas ut från deras webbhotell så hade jag inte skrivit om webbhotellet.
ToBad postade nic.se uppgifterna förmodligen för att jag skrev att webbhotellet inte svarade på mail och det had einte att göra med spammet som kom genom mail. Tror du fattade inte tråden och ville avreagera dig på något. Sedan får du nog föklara också hur man tjänar pengar på att ta fast spammare - denna kommentaren fattar jag överhuvudtaget inte. |
Det är rätt märkligt att ni säger att mailen ignoreras när vi svarat och ni till och med svarat tillbaka!
Men ni hade inte sparat mailet så vi kunde intee se om mailet skickats från våra mailservrar. Nu utgår jag från att det är ni som mailat oss, annars så ber jag om ursäkt och ber er därför skicka mailet igen till vår support alt. abuse. så lovar vi att svara, skicka gärna med kopia på mailet med headern och allt så jag kan ta det med peakdate.se. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson