WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Schysst domännamn som typ just.nu köpes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16687)

myapp 2006-10-07 00:50

Behöver ett kort enkelt domännamn som jag kan lägga kunder under. Så jag kan sälja vadsomhelst.web.se eller något annat enkelt än web.se.

Är det någon som sitter på ett schystt domännamn som man lätt kan knyta andra domännamn till?

Jan Eriksson 2006-10-07 10:45

fl ex .se
w om .se (word of mouth)

Sen har jag en med inte lika bra namn men med pr 6, si dec .se

Ingen statistik mm. Pris har jag inte funderat på eftersom jag inte riktigt har funderat på att sälja dessa men om budet är tillräckligt bra så kan jag förmodligen börja fundera på detta... :)

abrakadabrafem 2006-10-07 11:42

*.dumbom.se - lite humoristiskt :P

Henrik 2006-10-07 12:22

Citat:

Originally posted by Jan Eriksson@Oct 7 2006, 10:45
fl ex .se
w om .se (word of mouth)
Ingen statistik mm. Pris har jag inte funderat på eftersom jag inte riktigt har funderat på att sälja dessa men om budet är tillräckligt bra så kan jag förmodligen börja fundera på detta...

sidec.se ser ut att hamna på PR 0 nu med senaste PR-uppdateringen... Så blir det oftast vid registreringar av utgångna domäner med hög PR...

Jan Eriksson 2006-10-07 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik
Citat:

Ursprungligen postat av Jan Eriksson
fl ex .se
w om .se (word of mouth)
Ingen statistik mm. Pris har jag inte funderat på eftersom jag inte riktigt har funderat på att sälja dessa men om budet är tillräckligt bra så kan jag förmodligen börja fundera på detta...

sidec.se ser ut att hamna på PR 0 nu med senaste PR-uppdateringen... Så blir det oftast vid registreringar av utgångna domäner med hög PR...

Den hade 7 och gick ner på 6 vid den senaste uppdateringen. Sen kommer den säkert att rasa om man inte vårdar den.

Henrik 2006-10-07 12:45

Jag får noll på den på flera datacenter nu dock, men man får väl hålla tummarna för att du kan hålla uppe den :)
(om du tänkt använda dig av pageranken på något vis, vill säga)

Jan Eriksson 2006-10-07 13:03

Det var tanken men sen såg jag att det fanns ett svenskt företag med samma namn och då fick jag tänka om. Vet inte om det är dom som tappade den eller om det var ett handelsbolag som hade samma namn som inte ville ha den längre. Såg att den hade PR7 när jag la beställning och nu visar den 6. Detta var en beställning som gick snabbare i fingrarna än i hjärnan... :)

Men nu har man den och då kanske man ska göra något av den. Någon som vet hur man bäst utnyttjar en sida med PR6?

Jon A 2006-10-25 18:20

Jan Eriksson: Den har PR0, inte 6. Domänen har en inlänk från en PR2-sida.

Helix 2006-10-25 18:21

just.se ?

Crisse 2006-10-25 18:24

Har 6k.se och 9k.se om du är intresserad.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson