![]() |
Ånej, en till latop-tråd..
Nästan, jag är på jakt efter den absolut minsta bärbara burken som inte är ny, anledningen är att vi behöver en extremt portabel maskin som inte har några krav på prestanda då det enbart är ett enda program som ska köras som snurrar perfekt på 500mhz. Att köpa en ny är otänktbart då ändamålet är en fritidsgrej som inte får kosta något speciellt och miljön är rätt hård så det är lätt för slitage och att den får sig en repa. Runt 10" och t.ex. P3;a på 1ghz skulle duga utmärkt sålänge den har VGA eller DVI kontakter samt USB 1.1 Någon som känner till någon äldre maskin som är tunn och enkel som man möjligen kan hitta på beg-marknaden? |
Fujitsu har gjort en serie med riktigt små bärbara (med 10.4" skärm) som jag rekommenderar, det brukar gå att hitta dom hyffsat billigt på blocket/tradera/ebay (problemet är bara att ultraportabla aldrig är riktigt billiga).
Modellnummer att kolla upp är: B2620, B2610 (en sån har jag själv och den är grymt smidig), B2562 & B2130. Vill du har ännu mindre datorer så finns Toshibas Libretto-serie, den har jag dock ingen egen erfarenhet av. //Björn |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson