WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aktivering av Telefix (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16516)

ReKa 2006-09-29 11:35

Hej!
För drygt en vecka sedan ringde jag aktiveringsnumret för att starta ett betalsamtalsnummer hos Telefix. Ännu har inte numret aktiverats och något svar på min e-post till dom har jag inte fått.
Enl. faq'en ska betalnumret aktiveras inom max 2 dgr :-/

Vad är era erfarenheter av Telefix?

empty 2006-09-29 12:33

Har bra erfarenheter av dom. Mitt nummer aktiverades nästan snarast. Föreslår att du ringer dom.

/empty

Niklas.k 2006-09-29 13:38

Jag använder också dem och har bara bra erfarenheter...
Bra support och aldrig försena med utbetalningar.


/ Niklas

MST2005 2006-09-29 13:57

Citat:

Originally posted by ReKa@Sep 29 2006, 11:35
Hej!
För drygt en vecka sedan ringde jag aktiveringsnumret för att starta ett betalsamtalsnummer hos Telefix. Ännu har inte numret aktiverats och något svar på min e-post till dom har jag inte fått.
Enl. faq'en ska betalnumret aktiveras inom max 2 dgr :-/

Vad är era erfarenheter av Telefix?

Jag har själv råkat ut för det men då skrev jag ett mail till dem och fick svar samt att de aktiverade numret åt mig.

kullervo 2006-09-29 14:07

Min uppfattning är att det är en genomgående kass tjänst som sköts av personer som inte bryr sig om Telefix. Dom orkar inte lägga ut nödvändig information på deras webbsajt och när man eposar och frågar känns det som att inte anstränger sig för fem öre. Dom är så otekniska att dom inte förstår att man kan få fram listor på deras andra kunders intäckter om man vet deras användarnamn (ofta webbsajtens namn. Bara söka på Telefix telefonnummer på Google så hittar man den del). Inte ens när jag påpekat säkerhetsproblemet för dem förstår dom vilket tyder på att dom inte bara är otekniska utan också korkade.

Jag körde med Telefix juni 2004 (eller om det var 2005) till juni 2006. Dom dög för den tjänsten jag använde dom till men det var synd att det alltid var mina kunder som fick tala om för mig när Telefix inte funkade istället för att Telefix kunde meddela driftinfo över mailinglista.

Så länge dom inte bytt ägare tror jag inte dom blivit bättre sedan jag slutade anväda dem i juni.

ReKa 2006-10-02 15:17

Hmm, ännu har mitt nummer inte aktiverats och e-post svara dom visst inte på.
Jag fann ett mobilnummer (0703-8511759), men det är ingen som svarar på det :-/

Är det någon här som har andra kontaktuppgifter?

MST2005 2006-10-02 16:48

Citat:

Originally posted by ReKa@Oct 2 2006, 15:17
Hmm, ännu har mitt nummer inte aktiverats och e-post svara dom visst inte på.
Jag fann ett mobilnummer (0703-8511759), men det är ingen som svarar på det :-/

Är det någon här som har andra kontaktuppgifter?

Hur länge är det sen du mailade dem?

ReKa 2006-10-02 20:03

Hmm, jag tror mail nr 2 skickades samma dag som detta inlägg skapades.

Gonte 2006-10-02 20:59

Gjorde en sökning på deras org.nr och får följande:^

Citat:

MITTWEBB SOLUTIONS
GRÖNBORGSGATAN 18
85237 SUNDSVALL

Telefon 060-155254



Huvudbransch Annan konsultverksamhet avseende system- och programvara
Reg. bolagsnamn ÅKERMARK, MAGNUS
Bolagsform Fysiska personer
Registreringsdatum
F-Skattebevis Registrerad för F-skatt
Registrerad för moms Registrerad i Momsregistret

--
Spelas på kontoret just nu: http://www.viralsound.com/get.php/ILUT.jpg

ReKa 2006-10-03 17:48

Tack för den infon :-) Dessvärre verkar det vara lika svårt att komma fram till den fasta telefonen som det är till den mobila.

Ska prova ringa ett par ggr till innan jag hotar med Smsnetworks 24/7-arbetande advokater ;-)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson