WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   ansökan för .eu adress avslagits (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16484)

AndreasF 2006-09-27 11:14

Fick följande e-mail igår.

"Vi beklagar att meddela er att er ansökan för domännamnet
<****>.eu har avslagits.
Dokumentbevisen som vi mottog påvisade inte i tillräcklig utsträckning
den rättighet som gjorts gällande.
"

Vad betyder egentligen detta? Kan man få mer information om vad som saknas?
Vi är ett AB med en omsättning på 100 miljoner. Jag skickade även med registreringsbevis i ansökningshandlingarna.
Vi har även samma sida <****>.se

Vad gör jag härnäst? Jag har försökt läsa på litegrann, men all information om överklagande känns rätt komplex.

Även följande text kom med mailet:

"Vi informerar er huruvida om möjligheten att inleda en ADR-förfarande
gentemot beslutet grundat på att det inte tagits i enlighet med
förordningarna. Enligt Sunrise-reglerna, har ni fyrtio (40)
kalenderdagar efter registreringsenhetens beslut att registrera eller
inte registrera ett domän namn, att inleda denna process
(se Sunrise-reglerna, paragraf 26)
"

henning 2006-09-27 12:19

Bra att du tog upp detta. Jag fick nämligen samma svar också på hittills tre ansökningar som jag har gjort. Det handlar också om ett antal AB med stor omsättning. Kompletterade också med registreringsbevis för ansökningarna som gjordes och har sett bekräftelserna på att dessa inkom till EURid.

Jag sitter därmed också och funderar på hur man skall tackla detta.

/Henning

AnOnYmUs 2006-09-27 12:21

Tjena Andreas.

Det kan vara liknande mitt fall där vi hade skrivit "Företagsnamnet AB" istället för "Företagsnamnet Aktiebolag", för deras registraragent visste tydligen inte att AB stod för Aktiebolag, och därför blev det inte godkänt.

Ring dom och fråga efter den svenska supporten så hjälper han dig säkert, för där får du även reda på vad som var fel med eran ansökan.

Av ren nyfikenhet, kan du skriva om ni hade skrivit AB eller Aktiebolag i eran ansökan?

AndreasF 2006-09-27 12:41

Citat:

Originally posted by AnOnYmUs@Sep 27 2006, 12:21

Av ren nyfikenhet, kan du skriva om ni hade skrivit AB eller Aktiebolag i eran ansökan?

Tack för svaret!

Jag ska ringa i eftermiddag då supporten inte öppnar förräns kl 13.30 idag. Vi har ett rätt komplicerat firmanamn som inte enbart består av det 4 tecken långa namnet vi vill ha. Kan kanske vara det som ställt till det.

Är rätt säker på att vi skrivit AB och inte Aktiebolag.

AndreasF 2006-09-27 14:25

Ok! I och med att vi inte enbart heter det som jag hade ansökt om så fick vi inte igenom ansökan. Vår vedertagna (I Sverige iaf) förkortning dög inte...

Marcus 2006-09-27 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasF
Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs

Tack för svaret
Jag ska ringa i eftermiddag då supporten inte öppnar förräns kl 13.30 idag. Vi har ett rätt komplicerat firmanamn som inte enbart består av det 4 tecken långa namnet vi vill ha. Kan kanske vara det som ställt till det.

Domännamnet måste överrensstämma exakt med företagsnamnet. Inte heller geografisk beskrivning i företagsnamnet förbises (enl "Webbsnubbarna i Stockholm AB"). Då har de inte rätt till "Webbsnubbarna.eu" utan istället "webbsnubbarnaistockholm.eu".

Alpha 2006-09-27 14:54

Jag fick exakt samma mail för ett par dagar sen.

Någon som vet när dessa domännamn släpps för allmänheten?

mazada 2006-09-27 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus
Citat:

Originally posted by -AndreasF@Sep 27 2006, 12:41
Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs

Tack för svaret

Domännamnet måste överrensstämma exakt med företagsnamnet. Inte heller geografisk beskrivning i företagsnamnet förbises (enl Webbsnubbarna i Stockholm AB). Då har de inte rätt till Webbsnubbarna.eu utan istället webbsnubbarnaistockholm.eu.

Men om man har registrerat varumärke på "Webbsnubbarna i stockholm", har man rätt till webbsnubbarna.eu då?

mazada 2006-09-27 15:29

Citat:

Någon som vet när dessa domännamn släpps för allmänheten?
Det skulle jag bra gärna oxå vilja veta ;)

andhol 2006-09-27 15:33

Jag fick samma sak för ett företag jag hjälper lite. Tänkte att jag skulle bevaka när det blev allmänt tillgängligt att regga istället.

Men nu ser jag att det domännamnet hamnat under euPool.com i någon form av auktion där man kan lägga bud på det. Har de lyckats få en lista över avslagna ansökningar och hådbevakat dessa månne?

/Anders Holgersson

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson