![]() |
hejsan,
jag har en JS variabel som jag väldigt gärna skulle vilja uppdatera med AJAX. dock fungerar det inte, JS variabeln blir helt tom istället för att få texten jag tilldelar i variabeln. jag uppskattar all slags hjälp och vägledning. min ajax.js-fil Kod:
//ALL webbrowsers is supported Kod:
<?php Kod:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> |
För att påpeka en helt annan sak: XHTML tillåter inte stora bokstäver i HTML taggarna.. ;)
Och att uppdatera en JS variabel i AJAX är inte svårt. Gör den global (definera den utanför en funktion, och sen tilldela den inuti funktionen... typ: Kod:
<script type="text/javascript"> |
Hejsan jag förstår hur du menar,
men jag får verkligen inte till det. Det står att variabeln "scObj1" är odefinierad. Det enda jag försöker göra är att uppdatera innehållet i en array, men det funkar inte. Klicka på länken så förstår du vad jag försöker uppdatera. Det är nämligen innehållet i denna array som jag försöker uppdatera utan resultat. http://www.greywyvern.com/javascript Jag är väldigt tacksam om ni kan vägleda mig med detta. |
2 bifogad(e) fil(er)
jag slumpar ett tal mha PHP och det funkar bra.
jag lyckas ändra informationen i arrayen via ajax.js genom : Kod:
scObj1.block[1]= response; följande finns i rpc.php: Kod:
echo "scObj1.block[0]= 'here it comes $randomNr'"; jag bifogar med det jag lyckats göra så kanske du kan hjälpa mig, vore toppen isåfall? /tack för vägledning |
Hej, jag bifogar min paypal, den heter grazzy at mjoelkbar dot net, du kanske kan hjälpa mig, vore toppen isåfall. Jag har lyckats komma fram till att 700+moms / h är lagom. Jag kan såklart inte tala för hnn.
/tack för alla pengar. |
Citat:
Min paypal är: henrik at exice dot se... |
Ett överpris som heter duga =)
|
I öknen kan man sälja vatten för 700:- litern också. Det gäller att ta med sig eget vett^H^H^Hatten.
|
Sådär jag har nu fixat uppgiften genom att uppdatera JS variabeln i ajax.js filen;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson