![]() |
Enligt en artikel i DN fuskar torget.se med de annonsörer som betalar per klick. Banners visas på andra sajter, tex Buzz, och när man klickar hamnar man hos annonsören via en omväg till Torget (utan att märka att han mellanlandar där). Detta innebär att annonsören riskerar att betala för besökare som inte alls tillhör målgruppen de vill rikta sig till. De anklagas även för att själva ha klickat för att bättra på statistiken.
|
Tänk på de orden på Overture som ligger på $12/klick och de på eSpotting £7,5.
Andreas |
Citat:
|
Är inte trafiken kvalificerad för att den kommer från Buzz? Det är tydligt utmärkt "annons" och antalet som "sympatiklickar" för Buzz är försvinnande litet.
En CPC modell kan inte någon annan än Haléns och Åhléns själva beskyllas för ;) |
Citat:
Köper ett företag annonsplats på mina sajter vill de ju knappast ha trafik från andra om vi inte kommit överrens om att det är OK. Är ju inte så svårt att förstå Åhléns mfl, är ju ändå de som betalar... och kunden har ju alltid rätt! :) |
Köper jag annonsplats på en sida så vill jag få besökarna från densamma.
WN |
Kan inte annat än att hålla med WN..
Dessutom måste jag säga att detta trodde jag inte om ett så stort "företag" som Torget.. |
Det verkar skumt med Torget.se, jag kollade på Alexa för att se deras egentliga trafik men då kommer man hela tiden fram till Funplanet. Se vad konstigt http://www.alexa.com/data/details/?url=www.torget.se
|
Citat:
|
Nix, Alexas data är typ 24 månader gammal. Inte många rätt där, iaf gällande Sverige.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson