![]() |
Jag skapade en tråd här tidigare där jag sökte efter någon som kunde hjälpa mig, men den togs bort utan förklaring (jag har fortfarande inte en aning om varför).
Jag gör därför en ny, men utan att direkt söka efter folk, utan istället fråga om någon kan tipsa mig om hur jag ska bära mig åt för att hitta någon som kan hjälpa mig med koden/själva uppbyggandet av sajten jag vill skapa. Det är av ungefär samma princip som http://www.modellbilder.se, för att ha ngt att visa utan att behöva förklara allt in i detalj här. Jag vet inte hur jag ska betala människan i fråga, utan jag har tänkt att diskutera detta tillsammans med de jag ska starta sajten med, och även den som kodar eftersom han/hon kommer att ha en stor bit i det hela. Jag är alltså inte ute efter någon som vill jobba gratis, men jag kommer förmodligen inte heller att kunna betala en hög summa i början, utan det skulle vara trevligt med en person som ägen förmågan att komma med egna förslag och diskutera fram en lösning alla blir nöjda med. Dessutom är det väl på sin plats att påpeka att jag är både viljestark, orädd och ambitiös, om det skulle skrämma någon (det tenderar att göra det ibland), samt även att jag är 20, arbetslös och förbannat kräsen. :blink: |
Citat:
Saken är att jag inte vill bestämma var den ska ligga och sådant utan att ha alla inblandade med, men jag har några förslag. Tanken är att det ska finnas fotogalleri, egna presentationer hos medlemmarna (man ska regga sig en gång och då komma åt både andras profiler och forumet), absolut inga gästböcker, ett forum... Det viktigaste är ju att bilderna ska visas på ett enkelt sätt, och det ska även gå att kommentera dessa. Medlemmarna ska bestå av modeller, fotografer och stylister, och dessa ska kunna söka efter varandra. Jag har rätt mkt nerskrivet och så, men inte heller det är spikat eftersom jag vill kunna ha ett möte med alla inblandade. Jag tänker alltså inte hålla i det här helt själv; jag har 2,5 (en vill gärna men är väldigt upptagen väldigt ofta) personer hittills, men ingen av dem sitter inne med tillräckliga kunskaper för att bygga den. Jojustdet, dessa personer är mellan 30-50, så jag blir ensam om att vara skitliten. Ang. min misscandi.se; jag reggade den sidan och gjorde aldrig ngt vettigt av den, så jag ska låta den gå ut och inte regga igen förrns jag har en färdig sida. Den nuvarande ser ju inte klok ut; jag avskyr den verkligen. |
Citat:
Om du letar någon som inte tar förmycket betalt och som gillar att koda åt andra (om de har ett bra koncept) så tycker jag att du ska skicka ett PM till Robertsson! Han har även MSN, ICQ, Lunar & myspace för vidare diskussion. Det är mitt tips till dig! |
Johan: Blev du full på kebabpizzan du käka igår kväll? :)
Miss Candi: Jag har dessvärre inte tid att ta mig an några nya projekt. |
Har inte provat denna men vad jag fattar det som så kan du få programmering gjord av registrerade programmerare och du kan välja den som du tycker verkar bäst.
http://www.rentacoder.com/ |
Eftersom tråden finns kvar och ingen ännu har på pekat detta:
MissCandi, i reglerna för forumet "förmedling av tjänster och jobb" så förklarar regel #1 varför din första tråd togs bort (och den här ligger kvar av rent underhållningsvärde antar jag). Om jag som programmerare ville utveckla ett community skulle jag göra det själv, varför låta dig och andra (?!) ta en bit av kakan utan att du ens specificerar vad ni skall göra. Ni hade behövt: 1) En projektplan. 2) En projektledare. 3) En budget. 4) Ett långsiktigt mål. Då kan det bli intressant för mig som frilansande/egen utvecklare att fundera på om jag skall hjälpa er. Att gå in i ett projekt utan de punkterna kan jag göra vilken tid på dagen som helst här alldeles själv. |
Citat:
Hursomhelst; att du inte är intresserad är ju synd, men det finns faktiskt folk som kan ge sig in i saker av andra anledningar än att tjäna pengar; det är det jag vill göra med det här, och jag tycker att det är värt ett försök. Jag vill inte specifiera vad jag ska göra här, utan jag planerar att diskutera det när jag väl hitytar någon som är intresserad, och vill personen i fråga inte gå vidare med det efter att ha fått höra allt i detalj får jag förklara för nästa person. :rolleyes: Btw, bara för att man kan koda ihop en sida betyder det väl inte att man kan driva den på ett bra sätt, ta väl hand om medlemmarna och stå ut med all skit man får för att man faktiskt gör ngt som alla inte förstår? Jag har sett otroligt många exempel på detta. robertsson: Lugnt, tack för att du skrev iaf. :) andla: Ska kolla det genast. Finns det någon som kan tipsa om ngt annat ställe där man kan få kommunicera med folk som är intresserade av sådant här? Det gör inget om det finns gnällspikar och bisserwessers, bara det finns en vettig person blir jag lycklig. Jag vill verkligen inte någon ngt ont med det här, och jag är inte ute efter att utnyttja någon. |
Jag tror det är bättre att du testar på webforum.nu eller något liknande. De flesta som hänger här har webb som sitt yrke och jobbar med det för sin brödföda.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson