![]() |
Webbsajten Istheshit.net är ett hobbyprojektet som gör det möjligt att säga att något är "the shit" - och siten drar oväntat in 30 000 kronor i månaden.
Länk |
På vilket sätt är det oväntat.. siten har ju funnits hur länge som helst är och allmänt vedertagen.
|
Det är ju inte så att dom "drar in" 30 000 kronor i månaden. De omsätter 30 000 kronor per månad på t-shirtförsäljningen (som också framgår av artikeln).
Önskar all lycka till de som driver istheshit.net - roligt projekt, och det är alltid roligt om man kan göra lite pengar på det också! |
Det är bra gjort att lyckas tjäna pengar på en sådan där sida, konstigt att dem inte sattsar på att fixa en snygg design till sidan bara.....
|
En omsættning på 30000 per månad kan inte ens en person leva på.
|
Citat:
Sedan, var inte detta ett hobbyprojekt, så jag förstår inte hur du får till det att dom lever på det. |
En omsättning på 30000 räcker nog gott och väl att leva på för en person med tanke på att istheshit säkert inte kostar mer än ett par tusen i månaden att hålla igång. Det är ju knappast som att de behöver göra överdrivet mycket jobb heller.
Jag vet inte vad ni har för marginaler i era internetverksamheter, men jag skulle utan vidare kunna plocka ut 90% av de 30000 i lön om jag ägde istheshit.net (förutsatt att sidan inte drar nån form av extrem bandbredd, men det är ju bara bilder, så hur skulle den kunna göra det..). |
Men...framgår det inte tydligt nog här i inläggen att 30000 i omsättning inte är 30000 i t.ex. månadslön?
|
Hmm jo :P
|
Vad ligger deras besökarantal på?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson