![]() |
Hej!
För er som inte redan känner till detta har ACME nu gått i konkurs. Detta var förvisso ganska förväntat, men nu är det ett faktum. Se även svar från deras egen personal: Citat:
För att komma till saken. Vi har X antal indrivningar som måste göras varje månad, och letar därför efter ett nytt inkassobolag som kan sköta detta åt oss. * Vi vill inte vara direkt inblandade i själva processen utan bara maila de fakturor som det gäller till inkassoföretaget, som i sin tur gör sitt bästa för att driva in pengarna. Om de gör detta betalas 100% av fakturabeloppet ut till oss. * Vi vill inte heller betala dyra kostnader per år/månad. => Det upplägget vi hade med ACME var en rätt låg årskostnad, och sedan tog de även räntan på kundfakturan. Har ni några bra förslag på ett SERIÖST inkassobolag? Vi begär inget utöver det vanliga, utan detta känns som de flesta borde klara. / Johan |
*bump* Är det verkligen INGEN som har anlitat ett inkassoföretag de kan/vill rekommendera...?!
|
Citat:
|
AK Finans har rätt bra priser tror jag, och dom är ju ganska stora.
|
Vi anlitar Svea Ekonomi, men jag vet inte om det är särskilt billiga... Jag har doc upplevt dem som professionella och mycket hjälpsamma, men vi har i och för sig fått "fostra" dem lite då det har varit lite väl tuffa ibland...
|
Tackar. Ska ta och kolla in ovanstående företag. De verkar bra och seriösa allesammans, får jämföra lite priser sinsemellan företagen.
|
Intrum Justitia har extremt dålig koll på gällande regler runt inkasso och rekommenderas inte.
AK Finans och Svea Ekonomi är rätt ok; men även de känns som de har lite dålig koll. Visma Collectors är helt rabiata och är du bara ute efter att få in pengar och struntar i kundrelationen är de nog ett bra val. Men du lär inte få sälja till den kunden igen efter det. |
Så din rekommendation är "AK Finans och Svea Ekonomi"...? Fastän de inte är bra, så är de bättre än de andra som är riktigt dåliga...? Eller?
|
Har du kollat in Lindorff . se, seriöst och bra service. Funkar mycket bra tycker jag.
Mvh PA |
NameISP använder visst Lindorff - kanske är bra.
Annars är AK Finans och Svea Ekonomi bäst av de dåliga :P |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson