![]() |
Tjena jo det är så att jag
har en server hemma med UPC(24/8)som ISP dom blockar både inkomande och utkomande trafik på port 25 inge nytt jag har löst detta genom att peka minna mx-pekare tillen en annaserver som skickar dom vidare till mig på en ny port funkar untmärkt nu är det så att den "andra" server är min kompis server och han är lite mindre seriös med upptiden vilket resulterar i att periods viss kan jag inte få mail :( nu till frågan finns det nån smtp relay tjänst som är pris värd ? eller liknande ? funderar på hyra en dedikerad sever men känns lite onödigt bara för port 25 förslag någon ? /J |
1. Försök få UPC att öppna porten bara för dig.
2. Hyr en VPS eller VPN. 3. Skaffa en till ISP hemma. 4. Outsource:a all din mail 5. Hyr en dedikerad sever ... |
Googla lite så borde du hitta något. Jag vill minnas att jag sett att någon erbjuder att ta emot mailen och skickad den vidare till dig på valfri port.
UPC är den aktörer som spärrar mest, vad jag förstått. |
www.nsmadeeasy.com har något som kallas Mail Server Forwarding vilket jag tror är det du är ute efter.
|
Eller så kan du hitta en till kompis med risig uptime. Chansen att båda är nere är mycket mindre.
För övrigt är det jäkligt dålig tid att UPC blockar port 25 inkommande. Trodde inte några ISP:er gjorde det. Edit: Kom på att Zoneedit har en SMTP-server för inkommande som forward:ar dit du vill. |
Citat:
|
Hej.
Använder själv dyndns.org och deras tjänst "Mailhop outbound". Där kan jag använda portarna 10025, 2525 och port 25. Det har då fungerat bakom alla proxys jag varit bakom (Förutom port 25 då...) Bästa och billigaste (9.95$/år) lösningen för ditt problem enligt min mening.. //G |
BBB, Comhem, UPC osv spärrar alla port 25 för att slippa spammare... trist som fan..
|
Citat:
|
Vi har BBB på jobbet och där är utgående port 25 spärrad ..... är tvungen att använda deras egna SMTP server för att ut mailen ..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson