![]() |
Jag går idag Interaktionsdesign på Nackademin utanför Stockholm, men med mindre än ett år kvar har jag börjat fundera på möjligheterna till fortsatta studier efter utbildningens slut.
Under tiden på Nackademin har jag allt mer insett att jag vill lära mig mer om hur man skapar grym grafik riktad mot webbmiljö. En utbildning jag sneglat särskilt på är "Digital Media" som finns på Hyper Island. Av det jag läst skulle den passa mig väldigt bra, men av privata skäl skulle jag helst inte vilja plugga i Blekinge. Vad finns det för andra utbildningar som liknar "Digital Media" på Hyper Island? |
Hyper Island är väll helt klart bäst vad det gäller ju digital media antar jag. Pluggar själv i Australien på en skola som erbjuder något liknande annars .. om det nu skulle vara intressesant. Annars kan jag inte komma på något annat i Sverige.
|
Allt beror på lärarna och till viss del föreläsarna, inte hur mycket en utbildning är hausad i media. Din största tillgång under din studietid är dina studiekamrater.
Hitta bara ett program som du tror har lockat tillräckligt med duktiga elever så är det klart. Resten är ju talang, något som kanske inte direkt går att lära ut... |
Citat:
Du kan ju alltid läsa någon interaktion och design utbildnign på universitetsnivå. |
Citat:
Angående huruvida det går att bli bra på grafikskapande tror jag att det är som med allt annat här i livet. Att bli bäst kräver givetvis massor av talang, men självklart kan man öva sig att bli riktigt bra ändå. |
Självklart kan du det. Det viktigaste är och kommer alltid att vara intresset. Vissa har talang och kommer därför förmodligen klara sig mycket bättre än den som inte har ögat för design, men inget är omöjligt.
|
Citat:
Finns i två smaker - en med inriktning på Open Source, den andra med inriktning på Omnikommunikation, alltså cross media publishing för år 2010. Senaste teknik kombineras med jordnära och mycket användbara kunskaper affärsmannaskap, alltså entreprenörskap, försäljning och projektledning. http://n3p.se/ |
Citat:
|
Kan ju då rekomendera KP (Kreativ Programmering) i Gävle. Fast då får du ju läsa just programmering också...ajaj.. :)
|
Inget vettigt förslag alls? Inget av de få alternativ som kommit upp håller sig inom de ramar jag tänkt mig. I så fall har min nuvarande utbildning en profil som ligger närmare det som görs på Hyper. Inriktningar mot programmering och entreprenörskap är helt fel spår.
Jag blir väl helt enkelt så illa tvungen att krypa till korset och söka mig till Hyper Island ändå. :unsure: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson