![]() |
Okej jag kanske är lite dum vad gäller politik men nu blir jag irriterad över att jag inte kan hitta information varför datanätverken överhuvudtaget ska vara hemliga. Varför kan inte olika partier ta del av varandras information. Eller är det något i stilen att man kan hitta smuts i nätverket som andra partier kan kasta på S. Funderar då varför kan de inte få göra det då och ställa partier mot väggen om de inte har rent mjöl i påsen. Det börja kännas lite löjligt hela den här mediastormen men om det är något som är underförstått som jag inte förstått så förklara gärna för mig.
|
Det har väl med att göra att (s) brukar tjuvstarta med annonseringen av valaffischer, och de andra ville få reda på vilket datum de tänkte tjuvstarta eller nåt sånt?
|
Aha där se man :)
|
Uttalandet i SVT av han i FP som skickat vidare lösenordet tycker jag var riktigt bra. Han stod för sin sak. Synd att han blev kickad.
|
Citat:
Varför lägger inte biltillverkarna ut information i förväg åt sina konkurrenter om nya bilmodeller? Varför lägger ni inte ut information om nya ideer ni har till webbplatser åt era konkurrenter? Det är väl självklart att man vill kunna hålla sin strategi för sig själv. |
Citat:
|
Är det så folket vill ha det? Det är klart att strategier kan gynna ett parti på samma sätt som reklam kan sälja. Vilken effekt skulle det få om nätverken var öppna?
Hur vill jag själv ha det? Lätt att läsa & förstå, lätt att få tag på informationen, öppenhet så som forum och bloggar. |
vco-systems tog också upp detta men Andla, fundera på varför det finns intranät och något som kallas intern information. Eller varför inte titta på bilindustrin? Varför tror du att de maskerar sina testbilar (och ibland använder dummys) och absolut inte vill släppa ut information så fort de själva har tagit fram den?
När du har funderat lite på svaren så kanske inte det hela framstår som främmande och konstigt utan ganska logiskt. Sen att de kallar det hemligt är ju bara för att det hela ska bli lite mer spännande. Interna nätverk, mailsystem och intranät är mer korreka benämningar i det här fallet. |
klart man vill hålla lite saker för sig själva men är inte det lite överdrivet? "spioneri, spioner, razzior, dataintrång"
Hur många här har inte testat logga in på en publik sida med namn/namn nån gång? Är vi spioner? |
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson